Makro wint Foodservice Marketing Award met Dish


Prijsuitreiking – Groothandel Makro werd woensdag 15 januari met DISH uitgeroepen tot beste marketingconcept. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservicebranche en werd tijdens de Marketing Breakfast Club van Foodservice XS op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt. DISH is een nieuw digitaal platform voor horecaondernemers dat ook zeer geschikt is voor start-ups. Met het initiatief wil de groothandel bijdragen aan de verdere digitalisering van de horecasector en aan het ondernemerssucces van haar klanten. DISH, Engels voor een bord of een gerecht, staat voor Digital Innovations and Solutions for Hospitality en is het eerste platform in de wereld dat zich exclusief richt op digitale oplossingen voor de horeca, dat ook in samenwerking met de horeca is opgezet. Vijf genomineerden Het platform DISH werd gekozen uit vijf genomineerden. Tijdens de Breakfast-bijeenkomst maakte de jury bekend dat er twee na uitvoerig overleg waren afgevallen: de FOODIE’s MicroMarket van Selecta en Pépites van Bonduelle Foodservice. Bij de MicroMarket gaat het om een gemaksconcept in catering dat zonder personeel kan worden ingezet op bepaalde locaties en bij Pépites om een plantaardig product dat chefs helpt om zijn gasten een creatieve, volwaardige goed vullende maaltijd te serveren. De jury De jury bestaande uit Désirée Struijk (Senta), Ron Simpson (The Avocado Show) en Roger Bloem (CityGuys), de winnaar van vorig jaar, kozen uiteindelijk voor drie genomineerden, die tijdens de Breakfast-bijeenkomst ook nog een korte pitch hielden, die uiteindelijk meetelde voor de eindoverwinning. Naast de uiteindelijk winnaar Makro met DISH waren de uiteindelijke kandidaten Bidfood en Sodexo met de inzending ‘Samen maken we het verSCHIL’ en Ranja Fruitmix van Vrumona. Het eerste concept is een circulair concept waarbij de schillen van geperste sinaasappelen worden verzameld om etherische oliën uit te halen, waar vervolgens weer muffins en 0.0% bier van wordt gemaakt. De Fruitmix van Vrumona is het eerste siroopdrankje van de frisdrankfabrikant en geïntroduceerd om het suikergebruik bij kinderen te verminderen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bekendmaking Foodservice Marketing Award tijdens Horecava

Awards – Gate delivery en Smullers roze fritessaus waren de winnaars van de Foodservice Marketing Award vorig jaar. Deze editie is de opzet gewijzigd en is er maar één winnaar. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservice en wordt tijdens de Marketing Breakfast Club op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt De Foodservice Marketing Award is...

Lees bericht

Marketeer Roger Bloem verlaat Smullers

Persoonlijk – Aan het einde van het jaar verlaat Roger Bloem Smullers. Eind 2017 keerde hij bij deze snackbarketen terug als interim marketeer in afwachting van de verkoop door toenmalig exploitant NS Stations. Smullers wordt nu sinds begin dit jaar geëxploiteerd door Lagardère Travel Retail. Roger Bloem werkte eerder bij Smullers en keerde na een afwezigheid van 2,5 jaar weer terug...

Lees bericht

Makro introduceert horecaplatform DISH

Groothandel – Markro Nederland heeft tijden de beurs Gastvrij Rotterdam de lancering gedaan van het digitale platform DISH voor horecaondernemers. DISH moet ondernemers helpen om eenvoudig een website te onderhouden, reserveringen te kunnen maken en het teammanagement te organiseren. DISH staat voor Digital Innovations and Solutions for Hospitality. Met DISH krijgen ondernemers toegang tot verschillende online diensten: van website tot reserveringstool...

Lees bericht

Makro koopt het eerste haringvaatje voor 95.500 euro

Groothandel – Bijna traditioneel ging het eerste vaatje Hollandse Nieuwe op de Scheveningse visafslag naar Makro Nederland. Het vaatje bracht 95.500 euro op dat ten goede komt aan Stichting MAG IK DAN BIJ JOU. Het is de vierde keer dat Makro het eerste vaatje weet te bemachtigen. Het eerste vaatje Hollandse Nieuwe is een echte traditie waarbij de verse vis een platform...

Lees bericht


Makro is komende jaren partner van Michelin Nederland

Samenwerking – Groothandel Makro is de komende drie edities partner voor de Chef’s Night en de Sterrenceremonies van Michelin Nederland. Voor de Horeca is de presentatie van de Michelin-gids één van de belangrijkste evenementen van het jaar. Elk jaar biedt de gids een brede selectie van hotels en restaurants die zijn getest door professionele en anonieme inspecteurs. Makro start de...

Lees bericht

‘Gastvrij Rotterdam plust op alle fronten’

Beurzen - De organisatie van de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam toonde zich na afloop van de driedaagse beurs dik tevreden met de behaalde resultaten. Met 450 exposanten en 150 wedstrijden, uitreikingen, proeverijen, masterclasses en demonstraties werden volgens de organisatie alle voorgaande records gebroken. Ook in bezoekersaantallen kende de zesde editie een stijging van 12%. Volgens de tellingen passeerden 14.264 foodprofessionals de toegangspoorten in Rotterdam Ahoy....

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid