Mama’s Maaltijden neemt plantaardig merk Vood over


Overname – Mama’s Maaltijden groeit hard, maar wil nog harder groeien. Om de groei verder te versnellen neemt het maaltijdenbedrijf het vegan merk Vood over, dat bekend staat om haar hoogwaardige plantaardige producten.

Mama’s Maaltijden laat weten dat zij onder Mama’s het vegan assortiment niet goed gepositioneerd kregen. Met de overname van Vood wordt dat anders. Daarmee kan het bedrijf wél stappen gaan zetten voor een plantaardige toekomst, zo is de overtuiging. Ook omdat oprichtster Myrthe van der Vlis van Vood aanblijft.

Voor Mama’s Maaltijden is de acquisitie van Vood een mooie aanvulling op het assortiment. Mama’s Maaltijden had al een behoorlijk aandeel in het kant-en-klaarmaaltijdensegment met producten die zowel binnen als buiten het vriesvak zijn terug te vinden. En onlangs wist Mama’s Maaltijden met Fitmeals, in samenwerking met XXL-Nutrition, het assortiment verder uit te breiden. Met Vood kan het bedrijf uit Oud-Beijerland nu ook in het plantaardige segment verder doorgroeien. Of zoals medeoprichter Sedar Tottenaar van Mama’s Maaltijden aangeeft: " We hebben met de merken Mama's Maaltijden, Fitmeals en Vood nu een volwaardige dekking voor de reguliere-, sportieve- en vegan doelgroepen”.

Bron: Mama’s Maaltijden/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

HelloFresh groeit met bezorging kant-en-klaarmaaltijden

Maaltijdbezorging - Maaltijdbezorger HelloFresh heeft in het eerste kwartaal de omzet licht zien groeien naar iets meer dan 2 miljard euro. Een groei van 3,8% en meteen ook een record. De groei werd voornamelijk gerealiseerd door de verkoopstijging in kant-en-klaarmaaltijden.

Lees bericht



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht

Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid