Meatless Farm start in Nederland


Plantaardig – Het bedrijf Meatless Farm, onder leiding van oud-Lidl topman Erwin Meijer, startte in 2020 met haar plantaardige producten in de VS, Azië, maar komt nu ook naar Europa, te beginnen in Nederland. Het bedrijf ziet de markt voor vleesloze zodanig groeien dat het ruimte ziet voor plant-based gehakt, burgers, worsten en chickenless producten.

Wereldwijd is er een groeiende trend in de afzet van plant based meat, oftewel vleesvervangers die op vlees lijken. In 2019 nam de verkoop van vleesvervangers toe met 30 procent. Ook in Nederland groeit het aantal flexitariërs: mensen die één of meer keren per week geen vlees eten. 50% van de huishoudens geeft zelfs aan minstens driemaal per week geen vlees te eten. Verwacht wordt dat de komende tien jaar het aantal Nederlandse vegetariërs en veganisten verdubbelt.

Meatless Farm 100% brengt plantaardige vleesvervangers op de markt die sterk lijken op de reguliere vleesproducten. “We willen consumenten de kans bieden om minder vlees te eten zonder een compromis te hoeven sluiten op bijvoorbeeld smaak en favoriete gerechten. Zo maken we het makkelijker om met een kleine verandering een grote impact te maken”, geeft Meijer aan.

In het Verenigd Koninkrijk is Meatless Farm in 2020 bestempeld als het snelst groeiende plant-based foodmerk. De producten van Meatless Farm zijn vanaf 17 augustus 2020 verkrijgbaar in Nederland voor consumenten via het onlinekanaal www.meatlessfarm.com/europe en voor foodservice per 1 september 2020 via Foodl. Verdere uitbreiding van distributie wordt dit najaar verwacht.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht


Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht


Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht

JRE-Nederland doet mee aan Week Zonder Vlees & Zuivel

Actieweek – JRE-Jeunes Restaurateurs doet mee aan de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel. De restaurants willen de gasten een week traceren op eten en te drinken, zonder vlees en zuivel. De restaurateurs zijn van mening dat “deze kleine moeite een onvoorstelbaar positieve impact kan hebben op mens, dier en milieu”.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid