Milka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander

Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.
Vanaf nu heeft de Milka-tablet een nieuwe look. Op basis van verschillende consumententests met betrekking tot smaakervaring, is het merk ook overgestapt op een meer gebogen vorm, waarvan is bewezen dat deze een meer optimale eetbeleving oplevert. Daarnaast bevat de nieuwe reep ook een aantal leuke verrassingen: een nieuwe Milka-gravering en Lila de Milka-koe die haar debuut maakt op de tablet. “We weten dat mensen bij het kiezen van chocolade het meest waarde hechten aan smaak. De combinatie van ons aangepaste recept en de nieuwe vorm biedt de consument een verbeterde smaakbelevenis”, aldus Abigaile Jacobs, Brand Manager Milka Benelux.
Cacoa (for) Life
Door de toevoeging van meer cacao en Alpenmelk is de chocolade romiger en intenser. Ook bij dit vernieuwde en geëvalueerde recept blijft Milka gebruik maken van speciaal geselecteerde ingrediënten. De Milka-reep is gemaakt van chocolade die geproduceerd is door Cacoa Life, het duurzaamheidsprogramma voor cacao van Mondelez International.
Meester Patissier Hidde de Brabander
Door de toevoeging van meer cacao en Alpenmelk geeft Milka chocolade een intense en romige smaak. Ook voelt de reep, vanwege de ronde chunks, fijner en zachter aan. Om de vernieuwde formule bij consumenten onder de aandacht te brengen werkt Milka samen met patissier Hidde de Brabander. De patissier heeft een chocoladefondue recept ontwikkeld waar de consument de nieuwe smaak kan ervaren. Tegen begin 2023 zijn de vernieuwde repen overal verkrijgbaar.
Bron: Mondelez/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Marcin Dobrock nieuwe topman Mondelez Benelux
Benoeming - Mondelēz International benoemt Marcin Dobrock als Vice President & Managing Director van Mondelēz International in de Benelux. Hij volgt in die functie Jan Willem Balk op.
Lees berichtCoco & Sebas neemt zestien Leonidas-locaties over
Overname - Het Brabantse premium chocolademerk Coco & Sebas heeft overeenstemming bereikt met de curator van Handelsonderneming Min B.V. over de doorstart van het grootste deel van de door haar geëxploiteerde Leonidas-winkels en de distributieactiviteiten in Roosendaal.
Lees berichtPauwels Engineering nieuwe eigenaar Lovechock
Overname - Om de toekomstvisie van het bedrijf te versterken heeft Lovechock BV de krachten gebundeld met het Belgische familiebedrijf Pauwels Engineering NV. Door de fusie kan Lovechock, dat op een duurzame wijze chocolade maakt, sneller groeien.
Lees berichtSamenwerking Ben&Jerry’s en Tony’s Chocolonely krijgt lovesongs
Samenwerking - Om de Love A-Fair compleet te maken tussen Tony’s Chocolonely en ijsmerk Ben & Jerry’s zijn er nu drie love songs, samen met rapper/zanger Faberyayo (Pepijn Lanen). In de liedjes maken ze hun liefde 100% openbaar, en roepen ze iedereen op om mee te doen aan de Chocolate Love A-Fair.
Lees berichtNestlé Internationaal maakt sterke groei door in 2021
Jaarcijfers - Voedingsconcern Nestlé heeft internationaal een sterk groei doorgemaakt in 2021. Dat blijkt uit de gepresenteerde jaarcijfers. Ook in Nederland presteerde het bedrijf goed. De categorieën koffie en dierenvoeding lieten een sterke groei zien, maar vooral ook in plantaardig eten en drinken deed het bedrijf het goed.
Lees berichtMondelēz International rondt overname Chipita af
Overname - Mondelēz International laat weten dat het de overname heeft afgerond van Chipita Global S.A., een snelgroeiend bedrijf in Centraal- en Oost-Europa in de categorie croissants en andere ovengebakken producten.
Lees bericht