Milka laat consument voor het eerst nieuwe smaak bepalen


Chocoladeactie - Chocoladefabrikant Mondelēz International gaat op zoek naar een nieuwe Milka-smaak. Allen doet de fabrikant dat niet zelf, maar schakelt de zoetwarenfabrikant, voor het eerst in 120 jaar, de hulp in van de Nederlandse consument.

Consumenten kunnen aan de hand van een dierbare herinnering of een leuk moment hun favoriete smaakcombinatie voor een Milka-reep opgeven. De consument kan uit bijna 80 ingrediënten drie smaken kiezen voor zijn of haar favoriete combinatie. Een van die ingezonden smaakcombinaties wordt uiteindelijk in productie genomen en opgenomen worden in het assortiment van 2021.

Insteek

Smaak en geur zijn één van de sterkste drijvers voor herinneringen, weet Milka. Reden voor het bedrijf om hierop in te zetten voor deze campagne. Ook een goede insteek voor een brede campagne, want een bijzonder moment, een tedere of grappige herinnering of een onvergetelijke situatie, kan namelijk iedereen zich wel één voor de geest halen. De campagne loopt van 24 augustus tot 27 september 2020.

Samenwerking

Onderdeel van de campagne is een samenwerking tussen Milka en patissier Jurgen Koens, en maaltijdbezorger Deliveroo. Op 3 september gaan zij eenmalig een PR-activatie uitrollen waarbij veel opvallende smaakcombinaties centraal zullen staan. Voor deze activatie heeft de patissier drie gerechtjes ontwikkeld, die eenmalig te bestellen zijn via Deliveroo in Amsterdam.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Milka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander

Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.

Lees bericht



Milka lanceert nieuwe merkpositionering ‘Teder smaakt beter’

Zoetwaren  – Chocolademerk Milka roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid. Uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Milka, blijkt namelijkdat maar liefst 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. Een scherp contrast met de 63 procent die laat weten dat een teken van tederheid hen...

Lees bericht

Mondelēz wil recyclen van plastics verder stimuleren

Duurzaamheid - Mondelēz International wil het recyclen van plastics verder stimuleren en roept op tot meer samenwerking in de gehele sector om efficiënte programma’s rond Uitgebreide Producentenverantwoordelijkheid (UPV) uit te werken en te implementeren. De samenwerking moet uiteindelijk leiden tot een meer circulaire economie.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid