Nestlé en Rode Kruis zorgen voor goede start schooljaar


Actie - Geef elk kind een goede start van het schooljaar, zo luidt de boodschap van het Rode Kruis en Nestlé dit jaar. Tijdens de actie ‘Back to School’, die loopt van 30 augustus tot en met 19 september, doneert Nestlé bij elke aankoop van een Nestlé product bij Albert Heijn 10 cent aan het Rode Kruis.

Het gedoneerde bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die het Rode Kruis onder kwetsbare gezinnen verdeelt, zodat die zelf producten kunnen kopen waar ze behoefte aan hebben. De actie is een variant op de in 2020 gehouden actie ‘Boodschappen voor jou, boodschappen voor hen’ van het Rode Kruis en Nestlé. Die actie duurde een week, deze drie weken. Erik Rikken, commercieel directeur bij Nestlé Nederland: ‘In Nederland is het niet vanzelfsprekend dat elk kind de dag goed begint met een voedzaam ontbijt, een gevarieerde lunchtrommel met een gezonde snack meekrijgt en de dag afsluit met een warme maaltijd. Gevarieerde voeding is essentieel voor een goede kwaliteit van leven en daarom vinden we het belangrijk om met deze actie een bijdrage te kunnen leveren aan armoedebestrijding in Nederland.’ Dankzij de actie van Nestlé kan het Rode Kruis de komende periode ruim 8000 gezinnen helpen.’

De actieperiode loop van 30 augustus tot en met 19 september. Deelnemende merken van Nestlé zijn onder meer Maggi, Garden Gourmet, KitKat en Nescafé Dolce Gusto.

Bron: Nestlé/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Thema-attractie World Food Experience opent in 2023

Experience – Eind 2023 gaat de World Food Center Experience open. Bezoekers van dit eerste thema-attractiecentrum kunnen vanaf dat moment met al hun zintuigen voedsel gaan beleven. In de Experience ontdekken bezoekers de complete wereld achter hun eten op een leuke en leerzame manier.

Lees bericht


AH verkoopt voortaan voornamelijk rundvlees uit Nederland

Formulenieuws - De Nederlandse melkkoeien uit het Beter voor Koe, Natuur & Boer-programma gaan voortaan ook voor vlees bij Albert Hein zorgen. Bovendien zet de Zaanse supermarktketen de stap om voor het hele AH-rundvleesassortiment voornamelijk vlees van Nederlandse koeien aan te bieden, bij voorkeur van koeien met weidegang.

Lees bericht

Nestlé introduceert KitKat Vegan

Introductie – De vraag naar meer plantaardig is nu ook terug te vinden bij de chocoladeproducten. Vanaf half oktober introduceert Nestlé de nieuwe KitKat Vegan, onder de naam KitKat V.

Lees bericht

Garden Gourmet en Health Food Wall samen in zorgmaaltijden

Samenwerken – Het plantaardige merk Garden Gourmet van Nestlé en Health Food Wall gaan samen een veganistisch menu van maaltijden en snacks voor de zorg ontwikkelen. De recepten zijn speciaal gemaakt om de zorg te ondersteunen in de behoefte aan smakelijke en volwaardige veganistische maaltijden.

Lees bericht



Uitrol locaties AH to go en bp eindelijk van start

Petrol – De samenwerking was al aangekondigd en de uitbreidingsplannen ook, maar met de opening van een AH to go in bp Vliete aan de A58 bij Krabbendijke (Zeeland) gaat de samenwerking tussen beide partijen nu eindelijk van start. Het plan is om dit jaar nog eens 14 bp tankstations om te bouwen, gevolgd door ruim 80 bp tankstations in 2022. Hiermee breiden Albert...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid