Nieuw horecaconcept Liemès Food District zoekt ‘wereldchefs
Horeca - Liemès Food District, het nieuwe horecaconcept dat dit najaar langs de A2 haar deuren opent in het iconische gebouw The Wall in Utrecht is op zoek naar gepassioneerde chefs van elf verschillende wereldkeukens. In het horecaconcept krijgen de chefs een kant-en-klare keuken en wordt de rest ook geregeld. De kok hoeft zich alleen te richten op het klaarmaken van de gerechten.
Liemès regelt in principe alles. Voor deelnemende chefs betekent dat zorgen uit handen worden genomen, maar ook kosten. Zo zorgt Liemès voor de bediening, keukenapparatuur, een kassasysteem en de marketing. Ed Bindels, oprichter van Amac en eigenaar van Liemès ziet zijn horeca-aanpak als fantastische kans voor chefs die de nodige kookervaring hebben en voor zichzelf willen beginnen. “Je hoeft alleen te doen waar je goed in bent, namelijk de lekkerste gerechten klaarmaken. De rest regelen wij.”
Het Food District moet een smeltkroes worden van elf wereldkeukens waar chefs elkaar aanvullen. Bindels: “Bij Liemès komen wereldkeukens samen. Ieder met een eigen sfeer, passend bij de authenticiteit van de keuken en de smaak van de chef.” De keukens krijgen wel allemaal hun eigen look & feel.
Liemès Food District
Liemès bevindt zich aan de rand van Utrecht Leidsche Rijn, is 1500 vierkante meter groot en biedt plaats aan 500 gasten. Het food district moet een ontmoetingsplek worden voor vrienden, familie en collega’s. De horecalocatie kent verschillende zitgedeeltes – met lage, hoge en lange tafels – en twee open bars.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht