Oatly lanceert Oatgurt in Nederland
Introductie – Oatly, producent van haverdrank, lanceert de Oatgurt, een plantaardig alternatief voor yoghurt. Net als klassieke yoghurt, bevat Oatly’s Oatgurt miljoenen levende bacteriën, vitaminen en mineralen die zorgen voor een typische zure smaak.
Nederland is kampioen zuivel eten: maar liefst 81% van de Nederlanders eet wekelijks zuivel, waarvan 34% op dagelijkse basis. Oatgurt wil in deze markt een aandeel.
Oatgurt is gemaakt van haver en bij het fermenteren van de haverbasis komen er bacteriën vrij die goed zijn voor de darmflora. Het product is 100% vrij van dierlijke ingrediënten, die over het algemeen een grotere klimaatimpact hebben dan plantaardige ingrediënten. Het product heeft een frisse smaak en een romige textuur.
Met de nieuwe Oatgurts breidt Oatly het assortiment plantaardige producten op basis van haver verder uit. Hiermee creëert het bedrijf meer keuze voor consumenten die geen dierlijke zuivel willen of kunnen consumeren. “We zien veel potentieel in Nederland omdat veel mensen hier graag ontbijten met yoghurt, en steeds vaker kiezen voor een duurzaam plantaardig alternatief", aldus Christiaan van Doornik, Managing Director van Oatly Benelux.
Drie smaken
De Oatgurt Naturel is ongezoet en geschikt muesli, smoothies, als dip of voor bij koken of bakken. Het product is te verkrijgen in drie smaken: naturel ongezoet, vanille en bosbes, in bakjes van 350 gram.
Bron: Oatly/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
McDonald’s kiest Oatly als alternatief voor in de koffie
Formulenieuws - Haverdrankliefhebbers kunnen voortaan bij alle 264 McDonald’s restaurants terecht voor koffie met Oatly Barista haverdrank. De haverdrank wordt als alternatief geschonken naast de koffie met halfvolle melk, De hamburgerketen reduceert daarmee ook de CO2e-uitstoot.
Lees berichtOatly en Alpro bezorgd over verhoging van de ‘limonadebelasting’
Actie - De merken Oatly en Alpro hebben zich aangesloten bij de meer dan 28.000 burgers en organisaties, die bezorgd zijn voor de negatieve effecten van de verhoging van de verbruiksbelasting op frisdranken. Zij zijn van mening dat de ‘limonadebelasting’ niet van toepassing moet zijn op plantaardige dranken.
Lees berichtOatly opent pop-up store met vegan softijs
Pop-upstore - Oatly, producent van haverdrank, introduceert deze zomer plantaardig softijs. Om de introductie van Oatly Soft Serve te vieren, opent Oatly maandag op de Prinsengracht haar eerste pop-up store ooit in hartje Amsterdam. Het vegan softijs is er in de smaken vanille, koffie en matcha.
Lees berichtKoffie bij IKEA voortaan ook verkrijgbaar met haverdrank
Formulenieuws - IKEA Nederland biedt klanten en medewerkers vanaf 4 oktober ook de mogelijkheid om koffie te drinken met haverdrank. Door haverdrank als optie aan te bieden naast koemelk, wil het Zweedse woonwarenhuis zoveel mogelijk mensen op een laagdrempelige manier kennis laten maken met plantaardige voeding.
Lees bericht‘Vooroordelen staat meer plantaardig eten in de weg’
Onderzoek - Onderzoek, uitgevoerd in opdracht van haverdrankmerk Oatly, laat zien dat Nederlanders veel vooroordelen hebben over elkaars eetgewoonten. Zo denkt 26 procent van de omnivoren in Nederland bijvoorbeeld dat veganisten betweters en ongezond zijn. Dit hokjesdenken staat meer plantaardig eten in de weg. Uit de survey onder een groep van 1062 consumenten verspreid over Nederland blijkt namelijk ook dat 58% van de...
Lees berichtMijn Melk introduceert biologische yoghurt
ntroductie – Mijn Melk, een platform voor melkboeren, heeft het assortiment verder uitgebreid met biologische yoghurt. Eerder werd naast dagverse melk ook al room geïntroduceerd.
Lees bericht