D-drinks lanceert haverdranken van Minor Figures
Introductie - D-drinks lanceert Minor Figures, een nieuw merk in Nederland voor barista’s en koffieliefhebbers. Het merk wil met de haverdrank inspelen op de groeiende vraag naar zuivelalternatieven.
Minor Figures is vooral geschikt voor gebruik in koffie. Stuart Forsyth, co-founder en CEO: “Onze haverdranken zijn ontworpen om te combineren met goede koffie. We zijn allemaal koffiemensen en wilden dat weerspiegelen door een product te maken waarmee barista's de koffie-drinkervaring van hun gasten zelf kunnen verbeteren.” Volgens Fortsyth is Minor Figures gemaakt voor en door barista’s. Zo laat bijvoorbeeld Hoon’s Coffee via zijn YouTube kanaal zien hoe je met Minor Figures een zachte micro-foam kunt creëren die de smaak van koffie aanvult en accentueert.
Minor Figures produceert 100% plantaardige veganistische producten voor koffieliefhebbers. Het merk is opgericht door Stu, Jono en Will. Zij zijn gestart met het produceren van koffie en wilden later ook melk aan het assortiment toevoegen, waarbij de impact op het klimaat en milieu zou worden geminimaliseerd.
Bron: D-drinks/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Oatly lanceert Oatgurt in Nederland
Introductie – Oatly, producent van haverdrank, lanceert de Oatgurt, een plantaardig alternatief voor yoghurt. Net als klassieke yoghurt, bevat Oatly’s Oatgurt miljoenen levende bacteriën, vitaminen en mineralen die zorgen voor een typische zure smaak.
Lees berichtPlantaardige koffiemelk groeit, maar koemelk op het werk blijft favoriet
Onderzoek – Hoewel plantaardige melk in de koffie terrein wint onder de jongere generatie, is het gebruik van koemelk toch veruit favoriet onder werknemers. Dat blijkt uit een analyse, die koffie- en theefabrikant Jacobs Douwe Egberts, het afgelopen jaar heeft gemaakt naar de voorkeuren voor koemelk of plantaardig in de koffie.
Lees berichtOatly en Alpro bezorgd over verhoging van de ‘limonadebelasting’
Actie - De merken Oatly en Alpro hebben zich aangesloten bij de meer dan 28.000 burgers en organisaties, die bezorgd zijn voor de negatieve effecten van de verhoging van de verbruiksbelasting op frisdranken. Zij zijn van mening dat de ‘limonadebelasting’ niet van toepassing moet zijn op plantaardige dranken.
Lees berichtOatly opent pop-up store met vegan softijs
Pop-upstore - Oatly, producent van haverdrank, introduceert deze zomer plantaardig softijs. Om de introductie van Oatly Soft Serve te vieren, opent Oatly maandag op de Prinsengracht haar eerste pop-up store ooit in hartje Amsterdam. Het vegan softijs is er in de smaken vanille, koffie en matcha.
Lees berichtVoor koemelk betaal je bij Pluk! in Den Haag 30 cent extra
Lunchroom – Gasten die hun koffie met koemelk willen drinken betalen bij Pluk! in Den Haag voortaan 30 cent extra. Waar andere koffieketens de toeslag op de alternatieven voor melk er afhalen, belast de lunchroom van zorg- en kinderboerderij Pluk! de koemelk juist extra.
Lees berichtAnne&Max wil groeien om meer impact te maken op omgeving
Interview - Wobbe van Zoelen van ontbijt- en lunchformule Anne&Max blijft duurzaam ondernemen. Begin oktober maakte hij een statement door de plantaardige melk die op de locaties wordt gebruikt, vijf cent goedkoper te maken dan koemelk. En in november opende hij zijn eerste flagshipstore met slimme techniek in het centrum van Haarlem, vlakbij de plek waar het Anne&Max...
Lees bericht