Ondanks aangescherpte regels goede Free From Expo 2021


De Deense ambassadeur Jarl Kåre Frijs-Madsen opende de free From Food Expo 2021

Beurzen - Ondanks de aangescherpte maatregelen als gevolg van de toenemende coronabesmettingen, opende Free From Food Expo 2021 eind november toch haar deuren in de Amsterdamse RAI. Vierduizend internationale foodprofessional bezochten de tweedaagse foodexpo en beoordeelden de beurs desondanks als ‘sfeervol, inspirerend en van hoge kwaliteit’.

Het was spannend of de beurs doorgang kon hebben, laat ook organisator Ronald Holman van Expo Business Communications weten. ‘Dankzij ons stevige Covid-19 protocol hebben de we beurs onder de meest veilige omstandigheden toch kunnen voortzetten,” aldus Holman. Hij is vooral blij dat de organisatie er in is geslaagd op de beurs een prettige sfeer te creëren, ook al was het in een afgeslankte versie, en toch voldoende kwaliteit te brengen om de beurs als relevant aan te merken.

Duurzaamheid

De tweedaagse Free From Food Expo draaide om innovatie en duurzaamheid in de voedingsindustrie, met een hoofdrol voor biologisch, vegan en plantaardig en voedingsmiddelen zonder zuivel, toegevoegde suikers en gluten. Producten die door toenemende zorgen over het klimaat en het groeiende besef van het belang van gezonde voeding steeds meer mainstream worden. Om het retail- en foodservice assortiment nog beter aan te laten sluiten op deze vraag en de productontwikkeling te versnellen, creëerde Free From Functional & Health Ingredients 2021 een internationale verbindingsplek voor foodprofessionals uit alle vakgebieden. Van category managers en inkopers, tot fabrikanten, marketeers en voedingstechnologen.

Internationaal

Vanuit de Nederlandse en Belgische markt waren branche breed belangrijke spelers aanwezig, zoals Albert Heijn, Nestlé, Unilever, Carrefour, KLM Catering, Picknick, Click en de snel opkomende quick commerce organisatie Gorillas. Ook brachten landenpaviljoens trends en inzichten van over de hele wereld. Van Oostenrijk, Litouwen en Finland tot Tunesië, de Verenigde Staten en Denemarken, dat wereldwijd vooroploopt in veganistische en vrij van-producten. De Deense ambassadeur Jarl Kåre Frijs-Madsen heeft de expo dan ook geopend.

Twee edities in 2022

De volgende Amsterdam-editie staat gepland voor najaar 2022, wederom in de Rai. DE beurs kent ook nog een Spaanse editie, die op 7 en 8 juni 2022 wordt gehouden in Fira de Barcelona in het Spaanse Barcelona.

Bron: Free From Food/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

De Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger

Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?

Lees bericht



Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht

Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht



Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid