Ook Febo gaat starten met thuisbezorging
Formulenieuws – De snackbarketen Febo gaat in Amsterdam en omgeving starten met thuisbezorging. Na een proef heeft de keten gekozen voor de bezorgdiensten van Deliveroo. Uiteindelijk wil de cafetariaketen met twee bezorgpartijen samenwerken. Febo is al sinds 2015 bezig met het voorbereiden van thuisbezorging. Het heeft daarin ook samengewerkt met Thuisbezorgd.nl. De ervaringen met thuisbezorging bij Febo zijn inmiddels zodanig dat niet alleen de kwaliteit van de producten is gewaarborgd, maar er ook sprake is van een duidelijke omzetplus. Hoeveel de omzetgroei is door het inzetten van bezorging, meldt de keten niet. Meerdere locaties Voor de thuisbezorging in Amsterdam en omgeving is gekozen voor samenwerking met de bezorgservice van Deliveroo, maar uiteindelijk wil de cafetariaketen met twee partijen samenwerken. Na verloop van tijd wil de keten de bezorging ook opschalen naar meerdere locaties in het land. Golden Gifts Weeks De start van de samenwerking tussen Febo en Deliveroo valt samen met de Golden Gifts Weeks. Dat betekent dat bij elke bestelde grillburger of kroket de tweede gratis is. Het bestellen gaat via de app, waar ook afgerekend kan worden via iDeal of PayPal. Deliveroo biedt de bestelling vervolgens aan bij een bezorger en deze neemt de producten vers bereid mee. Wat begon als Amsterdamse banketbakkerij in de Ferdinand Bolstraat (vandaar de naam FEBO, red.) is het bedrijf nu gegroeid naar een keten van zo’n 75 cafetariabedrijven. Bezorgen binnen de cafetariawereld wordt steeds belangrijker. Ook ketens als McDonald’s en Subway zijn met bezorging gestart en boeken forse omzetgroei met deze service. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – De snackbarketen Febo gaat in Amsterdam en omgeving starten met thuisbezorging. Na een proef heeft de keten gekozen voor de bezorgdiensten van Deliveroo. Uiteindelijk wil de cafetariaketen met twee bezorgpartijen samenwerken. Febo is al sinds 2015 bezig met het voorbereiden van thuisbezorging. Het heeft daarin ook samengewerkt met Thuisbezorgd.nl. De ervaringen met thuisbezorging bij Febo zijn inmiddels zodanig dat niet alleen de kwaliteit van de producten is gewaarborgd, maar er ook sprake is van een duidelijke omzetplus. Hoeveel de omzetgroei is door het inzetten van bezorging, meldt de keten niet. Meerdere locaties Voor de thuisbezorging in Amsterdam en omgeving is gekozen voor samenwerking met de bezorgservice van Deliveroo, maar uiteindelijk wil de cafetariaketen met twee partijen samenwerken. Na verloop van tijd wil de keten de bezorging ook opschalen naar meerdere locaties in het land. Golden Gifts Weeks De start van de samenwerking tussen Febo en Deliveroo valt samen met de Golden Gifts Weeks. Dat betekent dat bij elke bestelde grillburger of kroket de tweede gratis is. Het bestellen gaat via de app, waar ook afgerekend kan worden via iDeal of PayPal. Deliveroo biedt de bestelling vervolgens aan bij een bezorger en deze neemt de producten vers bereid mee. Wat begon als Amsterdamse banketbakkerij in de Ferdinand Bolstraat (vandaar de naam FEBO, red.) is het bedrijf nu gegroeid naar een keten van zo’n 75 cafetariabedrijven. Bezorgen binnen de cafetariawereld wordt steeds belangrijker. Ook ketens als McDonald’s en Subway zijn met bezorging gestart en boeken forse omzetgroei met deze service. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
FEBO brengt met Only Friends een ode aan oranje
Actie - FEBO en Only Friends brengen dit jaar samen een ode aan oranje. Om dit oranje jaar te vieren, lanceren de bedrijven net voor Koningsdag een uniek oranje shirt. Het shirt, geïnspireerd door het Nederlands elftal uit de jaren 70, is een eerbetoon aan alle kampioenen, van sporters tot medewerkers.
Lees berichtFEBO opent vestiging op Schiphol Plaza
Formulenieuws - Snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel van travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.
Lees berichtOok FEBO gaat voedselverspilling te lijf met Too Good To Go
Formulenieuws – De 23 vestigingen van cafetariaformule FEBO gaan de strijd aan tegen voedselverspilling. Via de Too Good To Go-app kunnen snackliefhebbers Snackboxen bestellen met daarin de dagverse producten van FEBO die de houdbaarheidsdatum naderen, maar nog te lekker zijn om weggegooid te worden.
Lees berichtDeliveroo stopt activiteiten op de Nederlandse markt
Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het de activiteiten in Nederland gaat beëindigen. De aankondiging om met de Nederlandse activiteiten te stoppen werd al op 10 augustus gemeld, alleen wilde het bezorgbedrijf toen nog alle opties bekijken. Dat proces heeft nu geleid om alle operationele Nederlandse activiteiten op 30 november 2022 te beëindigen.
Lees berichtDeliveroo gaat wellicht vertrekken uit Nederland
Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het voorbereidingen treft om Nederland te verlaten. Het bezorgbedrijf wil zich concentreren op de markten waar het een sterkere marktpositie heeft.
Lees berichtConnected Molecules wordt SmartNow
Software - Connected Molecules, het Nederlandse bedrijf achter het internationale softwareplatform voor selfservice machines, krijgt een nieuwe naam: SmartNow.
Lees bericht