Picnic gaat werk maken van zakelijke markt


Bezorgservice – Online supermarkt Picnic gaat werk maken van de zakelijke markt en start vandaag een pilot met het gratis bezorgen van boodschappen bij zakelijke klanten. De proef gaat van start in Leiden, Zoetermeer en Hoofddorp . Voor de nieuwe groep klanten zijn aparte pagina’s ingesteld op de app om het bestellen eenvoudiger te maken. Bedrijven die de boodschappen vóór 13.00 uur via deze app bestellen, krijgen de artikelen de volgende ochtend tussen 09.00 en 13.00 uur gratis geleverd. ’s Ochtends bezorgd Volgens medeoprichter van Picnic Michiel Muller was er al vraag naar de bezorgservice van de online supermarkt vanuit de zakelijke markt, allen moesten de boodschappen dan wel ’s morgens worden bezorgd. De pilot zal duidelijk maken hoeveel belangstelling er uiteindelijk in de zakelijke markt is voor de dienst. “We gaan nu dus uitbreiden naar bedrijfsterreinen met onze bezorging. Met alle feedback die we tijdens de pilot van bedrijven krijgen kunnen we het aanbod verder verbeteren voor een eventuele landelijke uitrol.” Facturatie Zakelijke klanten bestellen net als consumenten via de Picnic-app. Indien gewenst kunnen meerdere collega’s de app met hetzelfde zakelijke account gebruiken, waardoor anderen boodschappen aan de bestelling kunnen toevoegen. De betaling vindt plaats via iDeal  of een (eenmalige) automatische incasso, de factuur wordt naar de eigenaar van het account gemaild. Bron: @FoodClicks Bezorgservice – Online supermarkt Picnic gaat werk maken van de zakelijke markt en start vandaag een pilot met het gratis bezorgen van boodschappen bij zakelijke klanten. De proef gaat van start in Leiden, Zoetermeer en Hoofddorp . Voor de nieuwe groep klanten zijn aparte pagina’s ingesteld op de app om het bestellen eenvoudiger te maken. Bedrijven die de boodschappen vóór 13.00 uur via deze app bestellen, krijgen de artikelen de volgende ochtend tussen 09.00 en 13.00 uur gratis geleverd. ’s Ochtends bezorgd Volgens medeoprichter van Picnic Michiel Muller was er al vraag naar de bezorgservice van de online supermarkt vanuit de zakelijke markt, allen moesten de boodschappen dan wel ’s morgens worden bezorgd. De pilot zal duidelijk maken hoeveel belangstelling er uiteindelijk in de zakelijke markt is voor de dienst. “We gaan nu dus uitbreiden naar bedrijfsterreinen met onze bezorging. Met alle feedback die we tijdens de pilot van bedrijven krijgen kunnen we het aanbod verder verbeteren voor een eventuele landelijke uitrol.” Facturatie Zakelijke klanten bestellen net als consumenten via de Picnic-app. Indien gewenst kunnen meerdere collega’s de app met hetzelfde zakelijke account gebruiken, waardoor anderen boodschappen aan de bestelling kunnen toevoegen. De betaling vindt plaats via iDeal  of een (eenmalige) automatische incasso, de factuur wordt naar de eigenaar van het account gemaild. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht

Assortiment Foodello inmiddels op 1000 producten

Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.

Lees bericht


Pieter Pot bespaart 3 miljoen verpakkingen in 2022

Online supermarkt – Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot heeft in 2022 ruim 3 miljoen verpakkingen bespaard. Dat is het grootste aantal sinds de oprichting in 2019. Onlangs nog voegde Pieter Pot ook Autodrop en Oldtimers toe aan het verpakkingsvrije assortiment. Voor volgend jaar wil het bedrijf verdubbelen, onder andere door gekoelde producten in circulaire verpakking mee te nemen.

Lees bericht

‘Online supermarkten nemen de bezorgmarkt over’

Analyse - De populariteit voor online supermarkten is afgelopen jaar enorm gestegen. In één jaar zien de online supermarkten het zoekvolume naar hun bezorgservices 195% stijgen, terwijl de populariteit van de fysieke supermarkt met bijna 50% is gedaald. Dat blijkt uit het onderzoek naar online zoekgedrag dat het onderzoeksbureau RouteLogic heeft uitgevoerd.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid