Picnic stopt met verkoop wegwerpplastic


Online supermarkt –Vanaf 1 september aanstaande haalt online supermarkt Picnic al het wegwerpplastic van de digitale schappen. Volgens Picnic komt het daarmee tegemoet aan de wens van de klant. Met de maatregel loopt Picnic vooruit op het besluit van het Europees Parlement dat er per 2021 geen plastic wegwerpproducten meer mogen worden verkocht. Het gaat om plastic rietjes, roerstaafjes, bordjes, bekers, schaaltjes, kommen en bestek. De producten worden vervangen  door duurzame, biologisch afbreekbare alternatieven. Michiel Muller, medeoprichter van Picnic: “Wij kijken continu naar hoe we op het gebied van duurzaamheid voorop kunnen blijven lopen en kunnen innoveren. Het voortijdig uitbannen van wegwerpplastic is daar een goed voorbeeld van.” Volgens Muller kreeg Picnic steeds vaker de vraag van klanten wat er met de plastic wegwerpartikelen ging gebeuren. Dit heeft er toe geleid om de producten versneld weg te halen. Gft De wegwerpproducten worden vervangen door ban bestek en wegwerpbordjes van bagasse, papier en CPLA. Bagasse is een restmateriaal van suikerriet dat bij het gft-afval kan. De papieren rietjes, gekleurde bekers en bordjes kunnen bij het oud papier. CPLA wordt gemaakt uit natuurlijke materialen en is biologisch afbreekbaar. Bron: @FoodClicks Online supermarkt –Vanaf 1 september aanstaande haalt online supermarkt Picnic al het wegwerpplastic van de digitale schappen. Volgens Picnic komt het daarmee tegemoet aan de wens van de klant. Met de maatregel loopt Picnic vooruit op het besluit van het Europees Parlement dat er per 2021 geen plastic wegwerpproducten meer mogen worden verkocht. Het gaat om plastic rietjes, roerstaafjes, bordjes, bekers, schaaltjes, kommen en bestek. De producten worden vervangen  door duurzame, biologisch afbreekbare alternatieven. Michiel Muller, medeoprichter van Picnic: “Wij kijken continu naar hoe we op het gebied van duurzaamheid voorop kunnen blijven lopen en kunnen innoveren. Het voortijdig uitbannen van wegwerpplastic is daar een goed voorbeeld van.” Volgens Muller kreeg Picnic steeds vaker de vraag van klanten wat er met de plastic wegwerpartikelen ging gebeuren. Dit heeft er toe geleid om de producten versneld weg te halen. Gft De wegwerpproducten worden vervangen door ban bestek en wegwerpbordjes van bagasse, papier en CPLA. Bagasse is een restmateriaal van suikerriet dat bij het gft-afval kan. De papieren rietjes, gekleurde bekers en bordjes kunnen bij het oud papier. CPLA wordt gemaakt uit natuurlijke materialen en is biologisch afbreekbaar. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Inspectiedienst en Tweede Kamer willen af van plastic-toeslag

Politiek – De Tweede Kamer wil weer af van de plastic-toeslag op eenmalig plastic, zoals die per 1 juli is ingegaan. Volgens de inspectiedienst, die de naleving moet controleren, is handhaving onmogelijk. Bovendien vindt een deel van de Tweede Kamer dat de toeslag geen bijdrage levert aan het verminderen van het plastic dat wordt weggegooid en leidt de maatregel ook niet tot...

Lees bericht



Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid