‘Automatische gezondheidscheck met ThermalGuard-detectie’
Innovatie – Een apparaat dat binnen 0,2 seconden de lichaamstemperatuur checkt en kijkt of de gast wel een mondkapje draagt, dat is wat ThermalGuard winkeliers en restauranthouders belooft. Deze automatische gezondheidscheck is ontwikkeld door een groep ondernemers in Amsterdam en Groningen.
De ThermalGuard moet het voor winkeliers en restauranteigenaren eenvoudiger maken om de gezondheid van hun klanten en gasten te checken. “Zo hoeven ondernemers zelf niet bij de deur te staan met een thermometer,” aldus oprichter Michiel Dicker van ThermalGuard.
Rood scherm
Rondom een bezoek aan de horeca en in bepaalde winkelgebieden hebben mensen zich te houden aan bepaalde maatregelen. Restaurants moeten enkele gezondheidsvragen stellen, mondkapjes zijn verplicht in het openbaar vervoer en bepaalde drukke plekken en mensen moeten anderhalve meter afstand houden in winkels. “ThermalGuard moet dit soort zaken op termijn duidelijker en makkelijker maken voor zowel de ondernemer als bezoeker,” aldus Dicker. Het apparaat kan vanaf anderhalve meter nauwkeurig meten met een maximale afwijking van een halve graad. Bij een te hoge temperatuur gaat het scherm op rood.
Nieuwe normaal
Volgens Dicker zijn steeds meer partijen bezig te bekijken op welke manier noodzakelijke maatrgelen kunnen worden ingevuld. “Ons product kan daar hopelijk aan bijdragen.” Zo kan het apparaat ook ingesteld worden om gezichten te herkennen en op basis daarvan wel of geen toegang verlenen. Niet alleen handig bij bepaalde uitgaansgelegenheden, maar ook voor grote bedrijven waar werknemers afwisselend thuis en op kantoor werken.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Jan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X
Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.
Lees berichtHorecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers
Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.
Lees berichtHoreca moet scherper kijken naar logistieke kosten
Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.
Lees berichtFoodservice groeide in 2024 met 4,1% door prijsverhogingen
Analyse - De foodservicemarkt had in 2024 last van een regenachtig voorjaar en een consument die de hand op de knip hield. De omzet van de totale markt voor Foodservice (Klassieke Horeca, Gemak, Catering) kwam daardoor vorig jaar uit op €22.177 miljoen. Feitelijk betkende dat een bescheiden groei van 4,1% ten opzichte van de 12,1% groei in 2023. De omzetgroei was uitsluitend het gevolg van...
Lees berichtHorecava 2025 met 700 exposanten het grootste horeca event
Vakbeurzen - Maandag 13 januari openen de deuren van Nederlandse grootse horecavakbeurs de Horecava in de Rai in Amsterdam. Vierdagen lang wordt dit de ontmoetingsplaats van de foodprofessionals in de wereld van eten, drinken en buitenshuis verblijven. En – hoewel minder dan voorheen – nog altijd de oriëntatieplaats voor trends, ontwikkelingen en nieuwe producten.
Lees berichtMcCrispy Old Amsterdam en Chicken Sensation keren terug bij McDonald’s
Formulenieuws – McDonald's en Old Amsterdam laten weten terug te komen met de McCrispy Old. De kipburger zal verkrijgbaar zijn in alle McDonald's restaurants. Eerder was de introductie van de kipburger een groot succes. Ook de Chicken Sensation keert terug bij de restaurantformule.
Lees bericht