‘Automatische gezondheidscheck met ThermalGuard-detectie’

Innovatie – Een apparaat dat binnen 0,2 seconden de lichaamstemperatuur checkt en kijkt of de gast wel een mondkapje draagt, dat is wat ThermalGuard winkeliers en restauranthouders belooft. Deze automatische gezondheidscheck is ontwikkeld door een groep ondernemers in Amsterdam en Groningen.
De ThermalGuard moet het voor winkeliers en restauranteigenaren eenvoudiger maken om de gezondheid van hun klanten en gasten te checken. “Zo hoeven ondernemers zelf niet bij de deur te staan met een thermometer,” aldus oprichter Michiel Dicker van ThermalGuard.
Rood scherm
Rondom een bezoek aan de horeca en in bepaalde winkelgebieden hebben mensen zich te houden aan bepaalde maatregelen. Restaurants moeten enkele gezondheidsvragen stellen, mondkapjes zijn verplicht in het openbaar vervoer en bepaalde drukke plekken en mensen moeten anderhalve meter afstand houden in winkels. “ThermalGuard moet dit soort zaken op termijn duidelijker en makkelijker maken voor zowel de ondernemer als bezoeker,” aldus Dicker. Het apparaat kan vanaf anderhalve meter nauwkeurig meten met een maximale afwijking van een halve graad. Bij een te hoge temperatuur gaat het scherm op rood.
Nieuwe normaal
Volgens Dicker zijn steeds meer partijen bezig te bekijken op welke manier noodzakelijke maatrgelen kunnen worden ingevuld. “Ons product kan daar hopelijk aan bijdragen.” Zo kan het apparaat ook ingesteld worden om gezichten te herkennen en op basis daarvan wel of geen toegang verlenen. Niet alleen handig bij bepaalde uitgaansgelegenheden, maar ook voor grote bedrijven waar werknemers afwisselend thuis en op kantoor werken.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Head of Horeca Markus Pieters vertrekt bij Metro/Makro
Persoonlijk – Markus Pieters vertrekt na bijna 11 jaar als Head of Horeca bij Makro Nederland. Pieters was een van de bepalende gezichten achter de horeca-activiteiten van Metro/Makro Cash and Carry. Hij meldt zijn vertrek zelf op linkedin.
Lees berichtHoreca krijgt groter podium op Recreatie Vakbeurs 2023
Vakbeurzen – De Recreatie Vakbeurs gaat het horecagedeelte op de beursvloer verder uitbreiden. Afgelopen editie werd het horecasegment voor het eerst toegevoegd aan de beurs.
Lees bericht‘Bourgondische’ groothandel Hanos Maastricht geopend
Groothandel – 40.000 vierkanter meter oppervlakte en meer dan 100.000 producten. Hanos laat in Maastricht zien wat het in huis heeft. Een unieke vestiging met een bourgondische twist, zo schrijft Hanos en dat werd door de foodprofessionals bevestigd.
Lees berichtGastrovino wil over drie jaar 50 locaties hebben
Formulenieuws – Dertig locaties heeft Gastrovino momenteel, maar als het aan directeur Arjan Rosendaal ligt, groeit de formule van de wijn -en delicatessenzaken binnen drie jaar uit naar 50 vestigingen.
Lees berichtCasual dining concept Vegitalian heeft internationale groeiambitie
Horecaconcept - De prijswinnende horecaondernemers achter het plantaardige casual dining concept Vegitalian gaan intensief samenwerken met een groep impact-investeerders om de stevige internationale groeiambities waar te maken. De komende jaren investeert V-SQUARE in de opening van tientallen vestigingen binnen en buiten Nederland van de restaurant-, catering- en bezorgketen. Begin april heropent het eerste restaurant aan de Schoutenstraat in Utrecht.
Lees berichtInstock wil meer voedsel redden en gaat verhuizen
Voedselverspilling - Instock heeft inmiddels meer dan 2 miljoen kg aan eten gered van verspilling. Dit jaar verwacht Instock meer dan een miljoen kilo te redden. Om de grotere hoeveelheden met eten te kunnen ontvangen verhuist Instock in april met hun Food Rescue Center naar Diemen naar een grotere locatie.
Lees bericht