Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew


FreeBrew is volledig biologisch gecertificeerd en vegan

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Royal Swinkels wil met de drie varianten FreeBrew inspelen op de groeiende behoeften van consumenten die steeds bewuste keuzes maken en die waarde hechten aan kwaliteit, gezondheid en duurzaamheid.

Biologisch

FreeBrew is volledig biologisch gecertificeerd en vegan. De 4-granenbasis van de mouten van gerst, haver, tarwe, en spelt geven een ronde smaak en body aan FreeBrew. De toevoeging van biologische vruchtensappen zorgt voor een verfrissende smaak. Met bovendien een zeer laag aantal calorieën en suikers per blikje FreeBrew. “Met FreeBrew hebben we echte synergie gevonden in de vereisten van deze categorie: een smaakvol en verfrissend product. Het is biologisch, laag in calorieën en suikers en houdt daarmee rekening met de behoeften van de consument om steeds bewustere keuzes te maken,” aldus Rik von den Hoff, Sr Brand Marketeer FreeBrew Benelux bij Swinkels. “Door onze brouwervaring in te zetten voor een nieuwe categorie breken we zelf ook met conventies.“

Bron: Royal Swinkels/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




FSIN-rapport geeft inzage waar groei zit bij biologisch in de horeca

Rapport - Op donderdag 30 mei vond het congres over kansen en uitdagingen voor biologische producten in de horeca plaats. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) en The Food Research Company hebben voor het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit onderzocht hoe biologische producten beter afgezet kunnen worden in de horeca.

Lees bericht

Online bestelde vega-snacks groeien met 24% bij Kwalitaria

Formulenieuws – Steeds vaker zijn er vegetarische snacks en gerechten te vinden o de menukaart van Kwalitaria. De cafetariaformule merkt dan ook de vraag naar alternatieven zonder vlees stijgen. In het eerste kwartaal van dit jaar, werden online 24% meer vegetarische gerechten besteld.

Lees bericht


Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht

Eerste gezamenlijke meting eiwittransitie supermarkten

Supermarkten - In Nederland is 39,7% van de eiwitten die we kopen in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Dit blijkt uit de eerste gezamenlijke Eiweet-meting van de supermarkten Aldi, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus, in samenwerking met de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid