Samenwerking Ben&Jerry's en Tony's Chocolonely krijgt lovesongs
Samenwerking - Om de Love A-Fair compleet te maken tussen Tony’s Chocolonely en ijsmerk Ben & Jerry’s zijn er nu drie love songs, samen met rapper/zanger Faberyayo (Pepijn Lanen). In de liedjes maken ze hun liefde 100% openbaar, en roepen ze iedereen op om mee te doen aan de Chocolate Love A-Fair.
Vorige week maakte Ben & Jerry’s bekend zich aan te sluiten bij Tony’s Chocolonely’s missie om samen alle chocolade 100% slaafvrij te maken. Om dat te vieren werden twee chocoladerepen uitgebracht en twee ijspints.
Doordat Ben & Jerry’s zich aansluit bij Tony’s Open Chain werken beide bedrijven samen aan Tony’s Chocolonely’s missie om een einde te maken aan moderne slavernij en illegale kinderarbeid in de cacao-industrie in Ghana en Côte d’Ivoire. Het betekent dat Ben & Jerry’s nog dit jaar zal starten met het inkopen van zijn cacao via Tony’s Open Chain. De relatie werd door de merken omschreven als een ‘Chocolate Love A-Fair’, die nu verder wordt vormgegeven door de drie love songs.
Versterken
Cheryl Pinto, Ben & Jerry's Global Head of Values-led Sourcing over de samenwerking tussen beide bedrijven: “Via Tony’s Open Chain kunnen we traceerbaarheid combineren met andere samenwerkingsprincipes die aansluiten bij Ben & Jerry’s missie. Daarbij ondersteunen we cacaoboeren om te voldoen aan hogere sociale- en milieustandaarden, en versterken we tegelijkertijd hun coöperaties.”
Internatuionaal
En ook Joke Aerts, Tony's Open Chain Lead, van Tony’s Chocolonely ziet het belang van een merk als Ben & Jerry’s: “De samenwerking zorgt niet alleen voor extra cacaovolumes die op een eerlijke manier worden ingekocht via Tony’s Open Chain. Doordat we nu samenwerken met één van ’s werelds meest geliefde social impactmerken wordt ons initiatief internationaal op de kaart gezet, wat laat zien dat onze manier van werken werkt voor alle bedrijven in de chocolade-industrie. Ik ben ervan overtuigd dat we samen grote stappen kunnen zetten in het bestrijden van moderne slavernij, illegale kinderarbeid en ontbossing, en we de levens van vele West-Afrikaanse cacaoboeren kunnen verbeteren.”
Ben & Jerry’s Chocolatey Love A-Fair ijs is vanaf 5 september te bestellen bij New York Pizza, vanaf half september bij Getir en vanaf begin oktober bij alle supermarkten. Tony's Chocolate Love A-Fair repen liggen vanaf begin 2023 in de winkel.
Bron: Tony Chocolonely/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Vriesversprijzen voor Dirk, FastFruit, Jumbo, Magnum en Mora
Verkiezing - Mora is VriesVers A-merk van het Jaar 2024 en Dirk (met 1 De Beste) is VriesVers Huismerk van het Jaar 2024. De jaarlijkse vriesversprijzen werden van de week tijdens het winaarsevent - de ‘Colden Globes’ - van het VriesVers Platform (VVP) uitgereikt. De VriesVers Innovatieprijs ging naar FastFruit. De beste VriesVers Introductie was Magnum Double Sunlover en aan de huismerkkant de...
Lees berichtBakker Bart test ijsconcept met Heldro IJs
Formulenieuws - Bakker Bart start een pilot in samenwerking met Heldro IJs. De test vindt plaats op een viertal locaties, te weten Nijmegen (Broerstraat), Venlo (Lomstraat), Winschoten en Dordrecht, De franchisers in gaan de franchisenemers met vers Heldro IJs aan de slag. Gekozen is voor een landelijke spreiding, omdat Bakker Bart wil kijken of het ijs een kansrijke aanvulling is...
Lees berichtLancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR
Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.
Lees berichtUnilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage
IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.
Lees berichtCafetariaomzet groeit in februari met 2,4%
Cafetaria – De omzetten in de cafetariasector zijn in januari en februari dit jaar enigszins toegenomen ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar, met 2,8% in totaal. In de maand februari nam de omzet met 2,4% toe in vergelijking met dezelfde maand in 2023.
Lees berichtCacaofruit bite van Gudrun wint zilver op ISM
Verkiezing - Gudrun, een leider in de ontwikkeling, productie, verpakking en commercialisering van echte Belgische chocolade en truffels, heeft de zilveren medaille gewonnen tijdens de snack- en zoetwarenbeurs ISM Keulen.
Lees bericht