Samenwerking Ben&Jerry's en Tony's Chocolonely krijgt lovesongs

Samenwerking - Om de Love A-Fair compleet te maken tussen Tony’s Chocolonely en ijsmerk Ben & Jerry’s zijn er nu drie love songs, samen met rapper/zanger Faberyayo (Pepijn Lanen). In de liedjes maken ze hun liefde 100% openbaar, en roepen ze iedereen op om mee te doen aan de Chocolate Love A-Fair.
Vorige week maakte Ben & Jerry’s bekend zich aan te sluiten bij Tony’s Chocolonely’s missie om samen alle chocolade 100% slaafvrij te maken. Om dat te vieren werden twee chocoladerepen uitgebracht en twee ijspints.
Doordat Ben & Jerry’s zich aansluit bij Tony’s Open Chain werken beide bedrijven samen aan Tony’s Chocolonely’s missie om een einde te maken aan moderne slavernij en illegale kinderarbeid in de cacao-industrie in Ghana en Côte d’Ivoire. Het betekent dat Ben & Jerry’s nog dit jaar zal starten met het inkopen van zijn cacao via Tony’s Open Chain. De relatie werd door de merken omschreven als een ‘Chocolate Love A-Fair’, die nu verder wordt vormgegeven door de drie love songs.
Versterken
Cheryl Pinto, Ben & Jerry's Global Head of Values-led Sourcing over de samenwerking tussen beide bedrijven: “Via Tony’s Open Chain kunnen we traceerbaarheid combineren met andere samenwerkingsprincipes die aansluiten bij Ben & Jerry’s missie. Daarbij ondersteunen we cacaoboeren om te voldoen aan hogere sociale- en milieustandaarden, en versterken we tegelijkertijd hun coöperaties.”
Internatuionaal
En ook Joke Aerts, Tony's Open Chain Lead, van Tony’s Chocolonely ziet het belang van een merk als Ben & Jerry’s: “De samenwerking zorgt niet alleen voor extra cacaovolumes die op een eerlijke manier worden ingekocht via Tony’s Open Chain. Doordat we nu samenwerken met één van ’s werelds meest geliefde social impactmerken wordt ons initiatief internationaal op de kaart gezet, wat laat zien dat onze manier van werken werkt voor alle bedrijven in de chocolade-industrie. Ik ben ervan overtuigd dat we samen grote stappen kunnen zetten in het bestrijden van moderne slavernij, illegale kinderarbeid en ontbossing, en we de levens van vele West-Afrikaanse cacaoboeren kunnen verbeteren.”
Ben & Jerry’s Chocolatey Love A-Fair ijs is vanaf 5 september te bestellen bij New York Pizza, vanaf half september bij Getir en vanaf begin oktober bij alle supermarkten. Tony's Chocolate Love A-Fair repen liggen vanaf begin 2023 in de winkel.
Bron: Tony Chocolonely/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Marcin Dobrock nieuwe topman Mondelez Benelux
Benoeming - Mondelēz International benoemt Marcin Dobrock als Vice President & Managing Director van Mondelēz International in de Benelux. Hij volgt in die functie Jan Willem Balk op.
Lees berichtRestaurant Eden serveert eigen bieren, frisdrank en ijs
Horeca - De eigenaren van het door Michelin met een ster bekroonde restaurant Eden in Valkenswaard hechten veel waarde aan duurzaam ondernemen. Beter zelf maken dan van ver halen. Op de menukaart staan inmiddels bieren, een frisdrank en ijs uit eigen koker.
Lees berichtCoco & Sebas neemt zestien Leonidas-locaties over
Overname - Het Brabantse premium chocolademerk Coco & Sebas heeft overeenstemming bereikt met de curator van Handelsonderneming Min B.V. over de doorstart van het grootste deel van de door haar geëxploiteerde Leonidas-winkels en de distributieactiviteiten in Roosendaal.
Lees berichtPauwels Engineering nieuwe eigenaar Lovechock
Overname - Om de toekomstvisie van het bedrijf te versterken heeft Lovechock BV de krachten gebundeld met het Belgische familiebedrijf Pauwels Engineering NV. Door de fusie kan Lovechock, dat op een duurzame wijze chocolade maakt, sneller groeien.
Lees berichtMilka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander
Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.
Lees berichtChocoladehuis Guylian verduurzaamt duty free assortiment
Chocolade - Het Belgische chocolademerk Guylian, bekend van het klassieke zeebanket, lanceert een vernieuwd duty free assortiment. Ook de Master’s Selection is in een geheel nieuw, duurzaam jasje gestoken. De vernieuwde collecties zullen vanaf half oktober verkrijgbaar zijn binnen de travel retail kanalen en duty free shops.
Lees bericht