Schouten Europe introduceert plantaardig ei-eiwit
Introductie - Schouten Europe, producent van plantaardige vlees- en visalternatieven, kondigde dinsdag de lancering aan van haar nieuwste innovatie - een plantaardig ei-eiwit.
Met de toenemende vraag van consumenten naar duurzame voedselopties, heeft Schouten een plantaardig ei-eiwit ontwikkeld dat dezelfde voedingsvoordelen biedt als echt kippenei-eiwit, zonder dieren of het milieu te schaden. Het product is ook geschikt voor mensen met een allergie voor ei.
“Consumenten zijn op zoek naar gezondere en meer duurzame voedingsopties, maar ze willen niet inleveren op smaak of textuur”, zegt Peter Schouten, CEO van Schouten. Volgens de topman is het plantaardig ei-product een goed alternatief voor traditioneel kippenei-eiwit.
Veelzijdig
Het plantaardige ei-eiwit kan worden gebruikt in smeersalades, maaltijdsalades, wraps en sandwiches. Hierdoor is het een veelzijdig ingrediënt voor voedingsbedrijven die plantaardige opties willen toevoegen aan hun productlijnen. Schouten zal haar nieuwste innovatie presenteren tijdens de PLMA-beurs in Amsterdam op 23 en 24 mei. Het veganistische product is koelvers en heeft een houdbaarheid van minimaal drie maanden. Het product is gemaakt van koolzaadolie en soja-eiwit.
Bron: Schouten/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food
Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.
Lees berichtKarma Kebab-oprichter Hidde Stolkwijk legt taken neer
Persoonlijk - Hidde Stolkwijk, één van de oprichters van vegan foodconcept Karma Kebab, heeft besloten zijn taken per eind mei neer te leggen. Wat hij hierna gaat doen is niet bekend. Stolkwijk maakt zijn vertrek bekend op Linkedin.
Lees berichtREWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt
Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees berichtSfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Lees berichtJumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties
Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.
Lees bericht