SLA wil landelijk uitbreiden en zoekt groeigeld


Medeoprichter Jop van de Graaf van SLA

Formulenieuws – Het fast casual concept SLA zoekt groeikapitaal voor haar landelijke uitbreiding en wil op die manier samen met klanten, collega’s, leveranciers en investeerders bijdragen aan het versnellen van de transitie naar plant-focused eten. Ruim 600 duizend euro is inmiddels toegezegd. Het bedrijf verdubbelde afgelopen twee jaar naar een omzet van 6 miljoen euro.

SLA is een snelgroeiende scale-up opgericht in 2013, met inmiddels 13 eigen vestigingen gecentreerd rondom de Randstad. Samen met meer dan 15 kleinschalige partners en boeren die elk hoofdzakelijk biologische ingrediënten of dranken leveren, biedt SLA gerechten waarin groenten de hoofdrol spelen. Medeoprichter Jop de Graaf: ,,Gezond voor onszelf gaat wat SLA betreft hand in hand met gezond voor de wereld. Met SLA willen we onze impact vergroten en het iedereen makkelijk maken daaraan mee te doen. Met plantaardige ingrediënten en een praktisch zero-waste beleid in de keuken.’’

Met een team van meer dan 200 collega’s is SLA, volgens eigen zeggen, de grootste plant-focused keten van Nederland. Medeoprichter Nina Pierson: ,,En nu, nú is het tijd voor de volgende stap. Het huidige voedselsysteem brengt te veel negatieve neveneffecten met zich mee en beïnvloedt de gezondheid van ons als mens en onze planeet. Vanuit SLA willen wij bijdragen aan het versnellen van de onvermijdelijke transitie naar plant-focused eten, want alleen zo kunnen wij samen gezond maar ook vooral goed eten de nieuwe-norm maken.”

SLA wil daarom de komende jaren investeren in nieuwe franchisevestigingen, het optimaliseren van de centrale keuken en het versterken van het team. Deze investeringen worden gedaan om het concept van SLA door heel Nederland uit te rollen en zodoende de impact van het bedrijf te vergroten.

Bron: SLA/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid