Sligro start nieuw bezorgplatform Mr. Butler


Bezorgplatform – Groothandel Sligro komt in samenwerking met InVenlo in augustus met een nieuw bezorgplatform: Mr. Butler. Het platform dat als pilot in Den Bosch en Nijmegen van start gaat, moet de maaltijdbezorging voor het restauratieve segment rendabel en werkbaar te maken.

Veel ondernemers willen wel starten met bezorgplatforms, maar de meeste bedrijven vragen hoge commissies voor hun diensten. Mr. Butler wil het bezorgen en afhalen juist regelen voor de laagste commissie en deelnemende restaurants gelijk laten sparen voor Sligro-shoptegoed. “In gesprek met meerdere ondernemers werd ons duidelijk dat veel restaurants (ook midden en hoog segment) graag aan bezorging zouden willen doen, maar dat dit simpelweg niet werkbaar of rendabel voor hen was,” aldus Hanna Polman, Customer Solutions Manager bij Sligro. “De bestaande platformen vragen (te) hoge commissies en zelf de bezorging regelen, zorgt vaak voor te veel logistieke en operationele uitdagingen. De kosten en workload wegen daardoor niet op tegen de omzet die er tegenover staat.” De samenwerking met InVenlo moet die problemen oplossen. “InVenlo heeft een goede propositie in Venlo neergezet die wij samen met hen nu - onder de naam Mr. Butler - gaan uitbreiden naar andere steden, om zo onze ondernemers bij deze uitdaging te helpen.”

Uitbreiden

Dat ook het meer restauratieve segment interesse heeft in bezorging en/of afhalen, blijkt wel uit het succes in Venlo. Tijdens de coronapriode heeft het afhalen en bezorgen in die plaats in dat segment een enorme boost gehad. Tom Terhaag, één van de oprichters van InVenlo en Mr. Butler: “We merkten als snel dat ons concept aansloeg in Venlo en wilden graag uitbreiden naar grotere steden. De samenwerking met Sligro maakt dit mogelijk en zorgt voor extra voordeel voor de deelnemende restaurants, zoals flexibiliteit, werkbaarheid en lagere commissies.” Zo kunnen deelnemende bedrijven, in tegenstelling tot de bestaande partijen, bij Mr. Butler er ook voor kiezen om telefonische bestellingen of bestellingen via de eigen website te laten bezorgen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Salomon ontwikkelt samen met Sligro nieuw burgerconcept

Groothandel – Salomon FoodWorld en groothandel Sligro hebben een nieuw concept ontwikkeld. Het gaat om vier varianten voordeelverpakkingen van kwaliteitsburgers, die ook per vier zijn verpakt. Hiermee kunnen ze niet alleen pick & mixed worden gekozen door ondernemers voor een aantrekkelijke keuze aan tafel, maar nemen ze ook nog eens weinig opslagruimte in beslag. Omdat de producten diepgevroren zijn en direct bereid...

Lees bericht

Omzet Sligro stijgt in 2018 met bijna 10%

Groothandel - De omzet van Sligro Food Group over 2018 beliep €2.346 miljoen, een toename van 9,6% ten opzichte van de omzet ad €2.142 miljoen in 2017. De groei werd voor een belangrijk deel gerealiseerd door de overname van de activiteiten van de Heineken-groothandel. De autonome groei van Sligro bedroeg 3,1%. Bij Foodservice Nederland realiseerde de groothandel uit Veghel in het laatste kwartaal een groei van 5,9%....

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid