Slimme Keuken van Sligro helpt chefs en zorgt voor meer marge
Groothandel - Sligro lanceert een nieuw, culinair concept: Slimme Keuken. Het concept helpt restaurants om meer marge te realiseren in minder tijd, zonder in te leveren op culinaire kwaliteit. Slimme Keuken helpt ook de chefs om hun gasten een gevarieerd menu aan te kunnen bieden met controle over de kosten.
Het concept Slimme Keuken is niet alleen ontwikkeld voor restaurants en chefs, maar ook door chefs. De chefs van Sligro hebben hun eigen ervaring ingezet om onder tijdsdruk toch een constante kwaliteit aan te kunnen bieden. Die uitdagingen zijn er helemaal als een keuken ook nog eens te maken heeft met personeelstekort of gebrek aan kwalitatief personeel. Hanna Polman, Customer Solutions Manager bij Sligro: “En heeft men wel goed personeel in huis, dan hangt daar vaak een behoorlijk prijskaartje aan en is het weer een uitdaging om de marges gezond te houden. Slimme Keuken biedt in beide gevallen uitkomst.”
Culinaire inspiratie en strakke calculatie
Door recepten en menusuggesties te combineren met een handig calculatiemodel helpt Slimme Keuken chefs om meer marge in minder tijd te realiseren. “Het voordeel zit op vier niveaus: tijdwinst, doordat chefs tijd besparen op de mise-en-place (>40% besparing). Betere brutomarge, doordat wordt bespaart op de personeelskosten (>65% marge per gerecht). Meer rendement, dankzij een handige calculatiemodule om integraal het bedrijfsresultaat te verbeteren en als vierde minder foodwaste, door slim in te kopen en met minder verschillende producten te werken.”, aldus Polman.
Slimme gerechten
Slimme Keuken heeft menusuggesties voor alle gerechten. Zo zijn er slimme gerechten voor voor-, hoofd- en nagerechten. Het calculatiemodel zorgt voor een controle op de kostenopbouw van inkoop, adviesprijs tot brutomarge. En dan niet alleen op gerechtsniveau, maar het model kan ook worden gebruikt om naar het bedrijfsresultaat te kijken. Omdat Sligro samenwerkt met softwaresysteem van SmartCuisine zijn ook alle processen in de keuken goed te analyseren. Hierdoor kunnen ook de brutomarges in de keuken verbeterd worden. Dat leidt in sommige gevallen tot een verbetering van 70%, ook omdat vaak minder koksuren nodig zijn.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtFastned opent eerste Belgische shop bij snellaadstation
Buitenland - Fastned, het Europese snellaadbedrijf, heeft vandaag zijn allereerste shop en restaurant geopend. De opening van de shop is een volgende stap in Fastneds ontwikkeling, die het elektrische laden nog aangenamer moet maken. De shop ligt aan de E19 tussen Antwerpen en Breda ter hoogte van Brecht.
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees berichtGroothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’
Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...
Lees berichtOntbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s
Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.
Lees berichtGerenoveerde Sligro Luik opent 27 februari
Groothandel - Na een grondige renovatie en rebranding wordt op dinsdag 27 februari de Sligro zelfbedieningsgroothandel in Luik (België) heropend. Tijdens de openingsdag zijn er live demonstraties en proeverijen.
Lees bericht