Sodexo wil wegwerpplasticvrije restaurants


Catering – Cateraar Sodexo wil alle restaurants die het bedrijf verzorgt volledig wegwerpplasticvrij maken. Daarom worden er vanaf vandaag geen nieuwe plastic wegwerpartikelen voor eenmalig gebruik zoals rietjes, roerstaafjes, koffielepels, bestek, borden, draagtasjes en saladebowls meer ingekocht voor de circa 650 locaties. De stap maak onderdeel uit van het Plastic Pact dat Sodexo heeft ondertekend. Met het Plastic Pact hebben Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat en 70 bedrijven en milieuorganisaties in februari van dit jaar afgesproken om 20 procent minder plastic te gebruiken, meer plastic opnieuw te gebruiken en al het nieuwe plastic voor 100 procent recyclebaar te laten zijn. Alternatieven Mede door de omvang van Sodexo gaat het bij de genomen maatregel gelijk om grote aantallen plastic voorwerpen én dus een grote impact. Door te stoppen met wegwerpplastic voorkomt Sodexo dat jaarlijks 800.000 rietjes, 4 miljoen roerstaafjes en 6 miljoen stuks bestek na eenmalig gebruik als afval eindigen. Maar Sodexo wil ook het gebruik van andere plastic wegwerpartikelen, indien mogelijk, aan banden gaan leggen. Daarom wordt gekeken of sommige producten niet vervangen kunnen worden door duurzamere alternatieven, zoals papier, hout of PLA (biologisch afbreekbare kunststof op basis van bijvoorbeeld maiszetmeel). Amir Bercovitz, Director Business Development van Sodexo: “De ambitie van het Plastic Pact kan alleen slagen als iedereen - van producent tot consument - zijn schouders eronder zet.” Bron: @FoodClicks Catering – Cateraar Sodexo wil alle restaurants die het bedrijf verzorgt volledig wegwerpplasticvrij maken. Daarom worden er vanaf vandaag geen nieuwe plastic wegwerpartikelen voor eenmalig gebruik zoals rietjes, roerstaafjes, koffielepels, bestek, borden, draagtasjes en saladebowls meer ingekocht voor de circa 650 locaties. De stap maak onderdeel uit van het Plastic Pact dat Sodexo heeft ondertekend. Met het Plastic Pact hebben Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat en 70 bedrijven en milieuorganisaties in februari van dit jaar afgesproken om 20 procent minder plastic te gebruiken, meer plastic opnieuw te gebruiken en al het nieuwe plastic voor 100 procent recyclebaar te laten zijn. Alternatieven Mede door de omvang van Sodexo gaat het bij de genomen maatregel gelijk om grote aantallen plastic voorwerpen én dus een grote impact. Door te stoppen met wegwerpplastic voorkomt Sodexo dat jaarlijks 800.000 rietjes, 4 miljoen roerstaafjes en 6 miljoen stuks bestek na eenmalig gebruik als afval eindigen. Maar Sodexo wil ook het gebruik van andere plastic wegwerpartikelen, indien mogelijk, aan banden gaan leggen. Daarom wordt gekeken of sommige producten niet vervangen kunnen worden door duurzamere alternatieven, zoals papier, hout of PLA (biologisch afbreekbare kunststof op basis van bijvoorbeeld maiszetmeel). Amir Bercovitz, Director Business Development van Sodexo: “De ambitie van het Plastic Pact kan alleen slagen als iedereen - van producent tot consument - zijn schouders eronder zet.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht

Leo catering lanceert lifestyle visie met Mind&Health

Catering - Leo catering start met lifestyle visie, waarbij het streven naar een integraal gezonde levensstijl centraal staat. Leo catering is van mening dat het als cateraar meer kan bijdragen aan vitaliteit dan alleen met voeding en heeft daarvoor een partnership gesloten met Mind&Health.  

Lees bericht


FHC Formulebeheer viert landelijke meewerkdag

Formulenieuws - FHC Formulebeheer, de franchisegever van de cafetariaformules Family, Foodmaster en het scholencateringconcept VITAL, heeft haar landelijke meewerkdag gehouden. Vanuit het hoofdkantoor, van inkoop tot marketing, hebben alle medewerkers van FHC Formulebeheer zich een dag lang ingezet bij diverse vestigingen door heel het land.

Lees bericht

Sodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval

Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid