Start-up Greenforce breidt poederlijn uit met haverdrink


De haverdrink van Greenforce

Introductie – Foodstartup Greenforce bouwt sinds de oprichting in 2020 aan een assortiment in poedervorm. Kwam het bedrijf uit München met Easy-mixen waarmee je een plantaardige hamburger of visvervanger kunt maken, nu komt het bedrijf met haverdrink in poedervorm.

Greenforce wil met de poedervorm een nieuwe dimensie toevoegen aan plantaardig. Juist door de poedervorm kan het namelijk veel efficiënter en milieuvriendelijker gedistribueerd kan worden.

De haverdrink in poedervorm is een aanvulling op de bestaande mixen van Greenforce, waarmee  onder andere plantaardige hamburgers of visvervangers zijn te maken. Het assortiment is bestellen via de webshop en wordt per post bezorgd. “De consument staat al heel lang open voor plantaardige alternatieven om te eten en drinken. Maar wij vonden dat het nog efficiënter en milieuvriendelijker kon. En dat is ons gelukt in de vorm waar we goed in zijn: een poeder. Hierdoor wordt onze impact op het milieu namelijk nóg kleiner,” aldus Thomas Isermann, oprichter van Greenforce.

Klimaatneutraal

Het poeder is licht in gewicht, zeer lang houdbaar door de hersluitbare verpakking en het hoeft niet gekoeld bewaard te worden. Op deze manier wordt de uitstoot door middel van transport en koeling fors verminderd. Daarnaast is het lokaal geproduceerd in Duitsland, verpakt in recyclebaar materiaal gemaakt van rietsuikerkunststof en gerecycled karton en worden de producten klimaatneutraal verzonden.

Een verpakking van 400 gram is goed voor 4 liter haverdrink en het pak is, ook na opening, nog 6 maanden houdbaar. Het haverpoeder is gemaakt van 100 procent natuurlijk en biologisch geteelde havermout. Er zijn geen soja, lactose of extra suikers, smaak- of zoetstoffen toegevoegd bovenop de 1,3 gram natuurlijke suiker die er op 100 ml inzit.

Greenforce is in 2020 opgericht in München door Thomas Isermann en is na een succesvolle lancering in Duitsland sinds juni 2021 ook actief op de Nederlandse markt.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid