Tawfik el Shanwany van LouLou Pizzabar winnaar NK Pizza bakken 2024
Wedstrijd - Tawfik el Shanwany van LouLou Pizzabar in Amsterdam heeft het NK Pizza bakken 2024 op de Horecava gewonnen. De jury was vol lof over zijn deeg en kooktechnieken. De ondernemer toonde zich na afloop verbaasd, omdat hij erg heeft getwijfeld of hij wel mee moest doen met de wedstrijd, want eigenlijk had hij geen tijd.
"Ik kan het niet geloven", reageerde de emotioneerde winnaar van het NK Pizza bakken 2024. “Ik heb een goedlopende zaak in Amsterdam en had eigenlijk geen tijd om mee te doen, maar ik vond het toch waardevol om hier te zijn en mijn pizza te promoten.” De ondernemer was na afloop van de wedstrijd dan ook snel weer vertrokken. “Ik ga op de foto met de beker en daarna moet ik werken in de zaak.”
De winnende pizza, Ti Voglio Bene, staat sinds een maand op de kaart bij LouLou Pizzabar. Deze is gemaakt met onder meer Provolone del Monaco, auberginecrème, gefrituurde aubergine, gefrituurde basilicum.
Extra krokant
De jury was vooral te spreken over het krokante deeg, waarvoor de maker onder meer de poolish-methode gebruikte. Dit is een methode waarbij het deeg in meerdere stappen wordt bereid met een voorgefermenteerd moederdeeg.
Tuinbonen
Domenico Malerba van Pizzacos in Zwaag pakte het zilver met La Nonn Mariet, een pizza met een crème van tuinbonen, chicorei gebakken met Spaanse peper en knoflook, Pecorino en olie van versgeperste olijven. De pizza Consistancy leverde Valerio Prestato van Pizza & Co in Amsterdam de derde plek op. Deze was onder meer belegd met boerenkool, verse mozzarella, bacon crème, gelei van kersentomaat en Parmigiano Reggiano chips.
Aan het NK Pizza bakken 2024 deden veertien deelnemers mee. Het NK Pizza bakken wordt georganiseerd door Pizza Profs in samenwerking met Stichting De Lekkerste Wedstrijden.
Bron: Lekkerste Westrijden/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne
Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.
Lees berichtLuuk Scholte nieuwe algemeen directeur Greendish
Benoeming - Voormalig directeur Horecava Luuk Scholte is per februari 2024 gestart als algemeen directeur van Greendish. Hij volgt in deze functie Michael Salmagne op.
Lees berichtHorecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen
Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...
Lees berichtSjoerd Mampaeij wint het NK Lekkerste Broodje 2024
Wedstrijd - Sjoerd Mampaeij van restaurant Midas in Woerden heeft tijdens de Horecava de 39ste editie van het NK Lekkerste Broodje op zijn naam geschreven. Hij wist de jury unaniem te overtuigen met zijn Broodje Beef Teriyaki.
Lees berichtTer Marsch & Co pakt wéér goud tijdens NK Lekkerste Burger
Wedstrijd - Andy Hoogvliets van Ter Marsch & Co Rotterdam heeft goud gepakt tijdens het NK Lekkerste Burger 2024 op de Horecava. Daarmee raakt de prijzenkast van de burgerboetiek nog voller dan hij al was.
Lees berichtSmaakchef van Albron wint Overall-prijs Innovation Award 2023
Verkiezing – De winnaars van de Horecava Innovation Award 2023 zijn maandag bekendgemaakt. Overall winnaar 2023 is Albron met Smaakchef. Smaakchef ontzorgt het zorgpersoneel door de bereiding van de warme maaltijd uit handen te nemen. De winnaar van de Horecava Innovation Award is Uhhmami, culinaire plant based boulions in de smaken Vegetable, Chickenis, Oceanish en Beefish.
Lees bericht