Tony’s lanceert repen met smaak van Ben & Jerry’s


De twee nieuwe repen zijn geïnspireerd op twee echte Ben & Jerry’s klassiekers

Introductie – Om te vieren dat Ben & Jerry’s zich heeft aangesloten bij de missie van Tony’s Chocolonely om chocolade 100% slaafvrij te maken, lanceert het chocolademerk twee repen met de smaak van Ben Jerry´s: de Chocolate Fudge Brownie en de Strawberry Cheesecake.

De twee nieuwe repen zijn geïnspireerd op twee echte Ben & Jerry’s klassiekers. Het ijsmerk had sinds de zomer al een ijssmaak geïnspireerd op de meest favoriete melk karamel zeezout smaak, het Chocolatey Love A-Fair ijs.

De samenwerking tussen de twee bedrijven, die allebei vechten voor sociale rechtvaardigheid, is niet mooi voor de choco- en ijsfans, ook de cacaoboeren worden er beter van. Ben & Jerry’s en Tony’s willen beide een einde maken aan misstanden in de industrie, zoals 30.000 slachtoffers van moderne slavernij en 1,56 miljoen kinderen die illegaal werken op cacaoplantages in Ghana en Côte d’Ivoire.

Als nieuwe missiepartner gaat Ben & Jerry’s werken volgens Tony’s 5 samenwerkings-principes voor slaafvrije cacao: zoals gebruik maken van 100% traceerbare bonen, waarvoor de prijs voor een leefbaar inkomen is betaald aan cacaoboeren. Zo kan er een einde worden gemaakt aan armoede, de hoofdoorzaak van illegale arbeid in de cacaoketen.

Bron: Tony Chocolonely/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Magnum introduceert twee nieuwe ‘Doubles’

Introductie  – IJsmerk Magnum introduceert twee nieuwe ‘Doubles’: de Magnum Double Starchaser en de Magnum Double Sunlover. De ijsjes zijn gedipt in een dikke laag chocolade met knapperige stukjes en zijn beide voorzien van een nieuwe saus. Zo is er nu een zomers ijsje om van te genieten in de zon en eentje voor 's avonds, 24/7 verwennerij, noemt Magnum dat.

Lees bericht


Nestlé start cacaoplan tegen kinderarbeid, met inkomensgroei boeren

Duurzaamheidsplan - CEO Mark Schneider van Nestlé heeft vandaag een ‘Living Income’ plan aangekondigd om de risico's op kinderarbeid in de cacaoproductie aan te pakken. Doel achter het plan is de inkomensgroei van cacaoboeren versnellen, zodat de levensstandaard van cacaoboeren en hun familie verbetert. Tegelijkertijd wordt in het plan de regeneratieve landbouw en gendergelijkheid bevorderd.

Lees bericht


Tony’s Chocolonely met juiste missie in pand met vraagtekens

Chocoladebars - Tony’s Chocolonely opent op 1 juli in de Beurs van Berlage in Amsterdam de deuren van Tony’s Chocolonely Chocolate Bar. Een bar waar het draait om chocolade en de missie van het merk om 100% slaafvrije chocolade te maken. Toch lijkt het erop dat die missie op gespannen voet staat met het onderkomen.

Lees bericht

Tony’s Chocolonely krijgt eigen fabriek met achtbaan

Samenwerking - Tony's Chocolonely had al aangekondigd met nieuws te zullen komen bij de presentatie van het jaarFAIRslag tijdens de Tony’s Fair. En dat was er ook. Naast een samenwerking met Albert Heijn en chocoladefabrikant Barry Callebaut, krijgt het bedrijf ook een eigen fabriek in Zaandam met pretpark. Het was een mooie bijeenkomst donderdag 29 november in de Westergasfabriek waar...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid