Tyson Foods introduceert plantaardige eiwitmerk Raised & Rooted
Introductie – Tyson Foods, Inc. kondigde onlangs de introductie aan van het plantaardige eiwitmerk Raised & Roote. Met de komst is het de eerste keer dat Raised & Rooted buiten de VS verkrijgbaar wordt. Tyson Foods is een bedrijf met ambitie, het heeft als doelstelling om het meest gewaardeerde merk voor producten van plantaardige eiwitten ter wereld worden.
Brett van de Bovenkamp, CEO van Tyson Foods Europe kan niet wachten met het merk aan de slag te gaan, want ook Tyson ziet dat steeds meer consumenten overstappen op een flexitarisch eetpatroon.
Tyson introduceert in eerste instantie een vijftal verschillende soorten plantaardige producten, die via diverse foodserviceklanten in Europa worden gelanceerd. Het gaat vooral om bedrijven die het segment alternatieve eiwitten al hebben omarmd. Dit segment is volgens schatting van Tyson al goed voor enkele miljarden euro’s en groeit nog steeds.
Snelle groei
De producten van Tyson hebben in de Verenigde Staten, sinds de introductie vorig jaar, een snelle groei gekend. Justin Whitmore, executive vice president bij Tyson Foods: "Onze plantaardige nuggets en filets worden nu in 10.000 winkels en online verkocht. Onze expertise in deze categorie zorgt er, in combinatie met onze innovatiecentra in Europa, voor dat we klaar zijn om markten over de hele wereld te bedienen. Hierdoor kan Tyson plantaardige eiwitten voor meer mensen over de hele wereld toegankelijker en betaalbaarder te maken."
Nederland
De plantaardige producten worden in Nederland geproduceerd met plaatselijk verkrijgbare ingrediënten en bevatten geen genetisch gemanipuleerde organismen, palmolie of eieren en geen kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen of conserveringsmiddelen. Het gaat om de introductie van een tweetal vegetarische nuggets (Battered Nuggets, Crunchy Breaded Nuggets), Garlic & Herb Dipping Fries (plantaardige frietjes), pittige popcorn en tortilla’s nachos (Extra Crunchy Tortilla Nachos).
Tyson Foods is een van de grootste voedingsbedrijven ter wereld op het gebied van eiwitproducten. Het familiebedrijf werd in 1935 opgericht door John W. Tyson, maar richt zich steeds meer op de markt voor plantaardige producten.
Bron: @FoodCicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Karma Kebab-oprichter Hidde Stolkwijk legt taken neer
Persoonlijk - Hidde Stolkwijk, één van de oprichters van vegan foodconcept Karma Kebab, heeft besloten zijn taken per eind mei neer te leggen. Wat hij hierna gaat doen is niet bekend. Stolkwijk maakt zijn vertrek bekend op Linkedin.
Lees berichtREWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt
Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees berichtSfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Lees berichtJumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties
Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.
Lees berichtDuurzame inkoop realiseer je stap voor stap
Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...
Lees bericht