UFS wil focus op duurzame toekomst


Duurzaamheid – Unilever Food Solutions (UFS) gaat focussen op een meer duurzame toekomst en gaat daarvoor lange termijn samenwerkingsverbanden aan met leveranciers, afnemers en andere stakeholders. Tijdens de internationale Global Restaurant Leadership Conference deze week legde CEO Harry Brouwer uit waarom dit voor de foodservice-industrie tegelijkertijd een uitdaging en een bron van mogelijkheden is. Overal ter wereld stijgt de vraag van gasten naar een smaakvolle, authentieke food beleving die spannend en nieuw is, volgens de CEO. Aan de andere kant wil men ook producten die bijdragen aan een gezonde leefstijl en een gezonde planeet. Doordat buiten de deur eten populairder wordt, consumeren we steeds meer producten afkomstig van foodservicebedrijven. Wanneer deze bedrijven goed samenwerken kunnen zij een grote impact hebben en de ecologische voetafdruk van voedselconsumptie buiten de deur aanzienlijk verminderen. Dit alles zonder goede smaak uit het oog te verliezen. Consumenten willen gezonder eten, maar willen zichzelf tegelijkertijd verwennen wanneer ze buiten de deur eten. In samenwerking met het Culinary Institute of America, helpt UFS restaurants een lekkere, gezondere maaltijd creëren – zonder concessies te toen op het gebied van smaak. Sinds 2012 zijn er inmiddels 1.3 biljoen calorieën bespaard, terwijl de smaak en presentatie van gerechten zijn verbeterd. Gasten zijn op zoek naar merken waarvan men erop aan kan dat zij duurzaam produceren. Dit resulteerde voor UFS bijvoorbeeld in het gebruik van 100% uit duurzame bronnen afkomstige palmolie in producten. Daarnaast is meer dan 90% van de groenten en kruiden, gebruikt door een van de grootste food merken in de wereld, KNORR, tegenwoordig duurzaam geproduceerd. Bron: UFS Duurzaamheid – Unilever Food Solutions (UFS) gaat focussen op een meer duurzame toekomst en gaat daarvoor lange termijn samenwerkingsverbanden aan met leveranciers, afnemers en andere stakeholders. Tijdens de internationale Global Restaurant Leadership Conference deze week legde CEO Harry Brouwer uit waarom dit voor de foodservice-industrie tegelijkertijd een uitdaging en een bron van mogelijkheden is. Overal ter wereld stijgt de vraag van gasten naar een smaakvolle, authentieke food beleving die spannend en nieuw is, volgens de CEO. Aan de andere kant wil men ook producten die bijdragen aan een gezonde leefstijl en een gezonde planeet. Doordat buiten de deur eten populairder wordt, consumeren we steeds meer producten afkomstig van foodservicebedrijven. Wanneer deze bedrijven goed samenwerken kunnen zij een grote impact hebben en de ecologische voetafdruk van voedselconsumptie buiten de deur aanzienlijk verminderen. Dit alles zonder goede smaak uit het oog te verliezen. Consumenten willen gezonder eten, maar willen zichzelf tegelijkertijd verwennen wanneer ze buiten de deur eten. In samenwerking met het Culinary Institute of America, helpt UFS restaurants een lekkere, gezondere maaltijd creëren – zonder concessies te toen op het gebied van smaak. Sinds 2012 zijn er inmiddels 1.3 biljoen calorieën bespaard, terwijl de smaak en presentatie van gerechten zijn verbeterd. Gasten zijn op zoek naar merken waarvan men erop aan kan dat zij duurzaam produceren. Dit resulteerde voor UFS bijvoorbeeld in het gebruik van 100% uit duurzame bronnen afkomstige palmolie in producten. Daarnaast is meer dan 90% van de groenten en kruiden, gebruikt door een van de grootste food merken in de wereld, KNORR, tegenwoordig duurzaam geproduceerd. Bron: UFS

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Hutten stelt Raad van Commissarissen samen

Benoeming – Hutten heeft sinds het voorjaar van 2021 een Raad van Commissarissen aangesteld. Die aanstelling volgde op het overdragen van het directeurschap van Bob Hutten aan Drees Peter van den Bosch per 1 januari. Naast voorzitter Bob Hutten bestaat de raad uit Edwin Heeren en Harry Brouwer.

Lees bericht

Seenons wil grondstoffen uit restafval redden

Afval – Start-up Seenons wil de wereld afvalvrij maken, te beginnen in Nederland. Het it-bedrijf is van plan bedrijven, logistieke partners, gemeentes en afvalverwerkers met een app bij elkaar te brengen om op die manier een fijnmazige afvalinzameling en -scheiding te realiseren. Met de inzet van deze app wil men stap voor stap naar een circulaire economie toewerken.

Lees bericht






© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid