Unilever brengt water met extra’s op de markt, B-Better


Foto bij: Unilever

Introductie – Unilever stapt met het nieuwe merk B-Better in de markt voor water met extra’s. Volgens het concern gaat het om een merk met een missie. Unilever wil met  B-Better de consument bewust maken van de impact van plastic flesjes op het milieu en hen overtuigen van de voordelen van kraanwater.

Die missie voelt aan als een spagaat. Maar volgens Unilever is de introductie een logische en past die bij de verantwoordelijkheid van het internationale concern. Het feit dat ruim 2,5 miljard mensen dagelijks een Unilever-product komen, geeft het bedrijf een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Om dit inhoud te geven werd het plan opgevat om een frisdrank te ontwikkelen dat niet alleen gezond is, maar ook een minimale impact heeft op het milieu.

FSC-label

Het eerste product van B-Better is water verpakt in  een verpakking die voor 90% bestaat uit plantaardig materiaal. Het gaat hier om karton met het FSC-label en plastic afkomstig van restsappen uit de houtindustrie. Het product is verkrijgbaar in verschillende varianten: fruitwater en water met toegevoegde vitamines. Met de natuurlijke aroma’s en vitamines enerzijds en de grotere 75cl-verpakking anderzijds wil B-Better consumenten op die manier aanmoedigen om meer water te drinken.

Verschillende fases

Duurzaamheid  slaat aan in de drankencategorie, maar in de praktijk is ook altijd het spanningsveld tussen wat mensen zeggen en doen’, zo was de conclusie. Dus wil B-Better mensen in beweging brengen door de drempel naar kraanwater te verlagen. Dat gebeurt in verschillende fases, de eerste fase is om  een verpakking te lanceren die van wegwerpplastic naar een zoveel mogelijk plantaardige verpakking gaat. Uiteindelijk is water uit de kraan altijd de meest duurzame optie. Maar voor alle momenten dat er geen kraan in de buurt is, of je hebt zin in net wat meer dan water dan moet B-Better water het alternatief zijn.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Vrumona wisselt producten met krappe THT-datum gratis om

Interview - De huidige coronacrisis treft de horecasector enorm. Vrumona wil daar waar mogelijk ondernemers steunen. “Ook voor ons is dit een uitdagende periode, maar zeker nu staat onze kernwaarde ‘samenwerken’ centraal, dus waar mogelijk ondersteunen wij de horeca, onze handelspartners en klanten”. Het frisdrankenbedrijf doet dat in samenwerking met KHN in Help de Horeca, met het branchebrede initiatief ‘samenuitsamenthuis’...

Lees bericht



HorecaEvenTT biedt genoeg inspiratie

Beurzen – De horecavakbeurs HorecaEvenTT in Assen is niet direct het platform voor innovatie en vernieuwing, maar wie inspiratie zoekt heeft aan de beurs een prima platform. De belangrijkste horecapartijen zijn aanwezig en proberen vooral te overtuigen wat de diverse producten in combinatie doen voor de eindgebruikers. En is het uiteindelijk daar niet allemaal om te doen in het horecavak?

Lees bericht


Duurzame innovaties Unilever en een nieuwe perfect serve bij Lipton op Horecava

Introducties - Unilever pakt op de Horecava groots uit met diverse introducties en een nieuwe perfect serve van het belangrijkste terrasmerk van Nederland. Voor de bezoekers van de horecabeurs is het welkom in de duurzame wereld van Lipton, een wereld vol beleving en innovatie. De Horecava is voor Unilever jaarlijks het evenement om klanten te spreken en te informeren over...

Lees bericht

Bedrijven regelen recordaantal kerstpakketten voor Voedselbanken

Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon. Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland....

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid