Unilever brengt water met extra’s op de markt, B-Better


Foto bij: Unilever

Introductie – Unilever stapt met het nieuwe merk B-Better in de markt voor water met extra’s. Volgens het concern gaat het om een merk met een missie. Unilever wil met  B-Better de consument bewust maken van de impact van plastic flesjes op het milieu en hen overtuigen van de voordelen van kraanwater.

Die missie voelt aan als een spagaat. Maar volgens Unilever is de introductie een logische en past die bij de verantwoordelijkheid van het internationale concern. Het feit dat ruim 2,5 miljard mensen dagelijks een Unilever-product komen, geeft het bedrijf een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Om dit inhoud te geven werd het plan opgevat om een frisdrank te ontwikkelen dat niet alleen gezond is, maar ook een minimale impact heeft op het milieu.

FSC-label

Het eerste product van B-Better is water verpakt in  een verpakking die voor 90% bestaat uit plantaardig materiaal. Het gaat hier om karton met het FSC-label en plastic afkomstig van restsappen uit de houtindustrie. Het product is verkrijgbaar in verschillende varianten: fruitwater en water met toegevoegde vitamines. Met de natuurlijke aroma’s en vitamines enerzijds en de grotere 75cl-verpakking anderzijds wil B-Better consumenten op die manier aanmoedigen om meer water te drinken.

Verschillende fases

Duurzaamheid  slaat aan in de drankencategorie, maar in de praktijk is ook altijd het spanningsveld tussen wat mensen zeggen en doen’, zo was de conclusie. Dus wil B-Better mensen in beweging brengen door de drempel naar kraanwater te verlagen. Dat gebeurt in verschillende fases, de eerste fase is om  een verpakking te lanceren die van wegwerpplastic naar een zoveel mogelijk plantaardige verpakking gaat. Uiteindelijk is water uit de kraan altijd de meest duurzame optie. Maar voor alle momenten dat er geen kraan in de buurt is, of je hebt zin in net wat meer dan water dan moet B-Better water het alternatief zijn.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




RIVM ziet suikerinname door frisdranken snel dalen

Onderzoek - De totale suikerinname is in de periode 2019-2021 met 10,2% gedaald; dat is voor het grootste deel dankzij de daling van het suikergehalte in niet-alcoholische dranken. Nederlanders krijgen op die manier steeds minder suiker binnen via non-alcoholische dranken, zo blijkt uit een vorige week gepubliceerde Voedselconsumptiepeiling 2019-2021 (VCP) van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Lees bericht

Unilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank

Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.

Lees bericht


Ook Coca-Cola en Too Good To Go bundelen krachten

Voedselverspilling – Coca-Cola in Nederland en Too Good To Go gaan samenwerken. Eind vorig jaar startte de Too Good To Go-app met het aanbieden van Magic Pakketten die door PostNL thuis geleverd worden. Het gaat om pakketten met producten die om verschillende redenen niet meer geleverd kunnen worden, maar die voor consumenten nog lang genoeg houdbaar zijn. Voortaan maken enkele producten...

Lees bericht

Vrumona introduceert drie Royal Club Mocktails

Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid