Unilever brengt water met extra’s op de markt, B-Better


Foto bij: Unilever

Introductie – Unilever stapt met het nieuwe merk B-Better in de markt voor water met extra’s. Volgens het concern gaat het om een merk met een missie. Unilever wil met  B-Better de consument bewust maken van de impact van plastic flesjes op het milieu en hen overtuigen van de voordelen van kraanwater.

Die missie voelt aan als een spagaat. Maar volgens Unilever is de introductie een logische en past die bij de verantwoordelijkheid van het internationale concern. Het feit dat ruim 2,5 miljard mensen dagelijks een Unilever-product komen, geeft het bedrijf een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Om dit inhoud te geven werd het plan opgevat om een frisdrank te ontwikkelen dat niet alleen gezond is, maar ook een minimale impact heeft op het milieu.

FSC-label

Het eerste product van B-Better is water verpakt in  een verpakking die voor 90% bestaat uit plantaardig materiaal. Het gaat hier om karton met het FSC-label en plastic afkomstig van restsappen uit de houtindustrie. Het product is verkrijgbaar in verschillende varianten: fruitwater en water met toegevoegde vitamines. Met de natuurlijke aroma’s en vitamines enerzijds en de grotere 75cl-verpakking anderzijds wil B-Better consumenten op die manier aanmoedigen om meer water te drinken.

Verschillende fases

Duurzaamheid  slaat aan in de drankencategorie, maar in de praktijk is ook altijd het spanningsveld tussen wat mensen zeggen en doen’, zo was de conclusie. Dus wil B-Better mensen in beweging brengen door de drempel naar kraanwater te verlagen. Dat gebeurt in verschillende fases, de eerste fase is om  een verpakking te lanceren die van wegwerpplastic naar een zoveel mogelijk plantaardige verpakking gaat. Uiteindelijk is water uit de kraan altijd de meest duurzame optie. Maar voor alle momenten dat er geen kraan in de buurt is, of je hebt zin in net wat meer dan water dan moet B-Better water het alternatief zijn.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Mark Hanemaaijer verruilt Unilever voor Europastry

Persoonlijk - Mark Hanemaaijer verruilt Unilever na 12 jaar om aan de slag te gaan bij Europastry als directeur Sales & Marketing Central Europe. Hanemaaijer werkte de afgelopen vijf jaar als directeur Out-of-Home. Daarvoor werkte Hanemaaijer voor de retail binnen Unilever, zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de introductie van het Unilever-assortiment bij Aldi en Lidl.

Lees bericht

Unilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen

Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid