Unilever brengt water met extra’s op de markt, B-Better
_1080_714_90.jpg)
Introductie – Unilever stapt met het nieuwe merk B-Better in de markt voor water met extra’s. Volgens het concern gaat het om een merk met een missie. Unilever wil met B-Better de consument bewust maken van de impact van plastic flesjes op het milieu en hen overtuigen van de voordelen van kraanwater.
Die missie voelt aan als een spagaat. Maar volgens Unilever is de introductie een logische en past die bij de verantwoordelijkheid van het internationale concern. Het feit dat ruim 2,5 miljard mensen dagelijks een Unilever-product komen, geeft het bedrijf een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Om dit inhoud te geven werd het plan opgevat om een frisdrank te ontwikkelen dat niet alleen gezond is, maar ook een minimale impact heeft op het milieu.
FSC-label
Het eerste product van B-Better is water verpakt in een verpakking die voor 90% bestaat uit plantaardig materiaal. Het gaat hier om karton met het FSC-label en plastic afkomstig van restsappen uit de houtindustrie. Het product is verkrijgbaar in verschillende varianten: fruitwater en water met toegevoegde vitamines. Met de natuurlijke aroma’s en vitamines enerzijds en de grotere 75cl-verpakking anderzijds wil B-Better consumenten op die manier aanmoedigen om meer water te drinken.
Verschillende fases
Duurzaamheid slaat aan in de drankencategorie, maar in de praktijk is ook altijd het spanningsveld tussen wat mensen zeggen en doen’, zo was de conclusie. Dus wil B-Better mensen in beweging brengen door de drempel naar kraanwater te verlagen. Dat gebeurt in verschillende fases, de eerste fase is om een verpakking te lanceren die van wegwerpplastic naar een zoveel mogelijk plantaardige verpakking gaat. Uiteindelijk is water uit de kraan altijd de meest duurzame optie. Maar voor alle momenten dat er geen kraan in de buurt is, of je hebt zin in net wat meer dan water dan moet B-Better water het alternatief zijn.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Na Conimex nu Unox van Unilever in andere handen
Overname – Voedingsmiddelenconcern Zwanenberg Food Group wil de merken Unox en (in België en Griekenland) Zwan overnemen van Unilever. De beoogde overname omvat tevens de productielijnen van Unilever voor soepen in stazakken (‘pouches’). Na Conimex gaat nu het Unox-merk over in andere handen.
Lees berichtPaulig neemt Conimex over van Unilever
Overname - Het voedings- en drankenbedrijf Paulig wil Conimex overnemen van Unilever. Het bedrijf staat bekend om zijn assortiment maaltijdingrediënten, kroepoek, soepen, sauzen en kruiden. Paulig wil met de overname de positie verstevigen in de Aziatische voedingscategorie in Nederland.
Lees berichtVrumona en SnowWorld verlengen samenwerking
Samenwerking – Frisdrank leverancier Vrumona en leisurepark SnowWorld hebben hun samenwerking verlengd. Beide bedrijven werken al geruime jaren samen.
Lees berichtFoodpartners weer actief voor Voedselbanken Nederland
Actie - Van maandag 2 tot en met 5 december zetten 660 medewerkers van Unilever en partners zich wederom in bij Ahoy Rotterdam om pakketten in te pakken voor de Voedselbanken. Hetzelfde doen 265 vrijwilligers bij Bidfood in Biddinghuizen. Deze pakketten zijn bedoeld voor gezinnen die onder de armoedegrens leven en tijdens de feestdagen extra steun kunnen gebruiken.
Lees berichtJasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Benoeming - Jasper Spaargaren is benoemd tot CMO van het merk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona, maar werkte hiervoor als horecaondernemer bij het vernieuwende restaurantconcept The Shift in Den Bosch.
Lees berichtUnilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo starten ‘Het Wortel Collectief’
Samenwerking – Omdat je samen in regeneratieve landbouw meer kunt bereiken dan alleen zijn Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo ‘Het Wortel Collectief’ gestart. De naam verwijst naar het eerste product dat in het kader van het gezamenlijk regeneratieve project wordt ingezet, de wortel.
Lees bericht