Upfield introduceert Proactiv Immune


Introductie – Upfield, het bedrijf achter de merken BlueBand, Becel en Becel Proactiv komt met een nieuwe variant: Proactiv Immune, een margarine die het immuunsysteem ondersteunt. De margarine is verrijkt met vitamines (B1, B2, B6, B12, D, E), foliumzuur, zink en Omega 3 & 6 en vanaf vandaag verkrijgbaar.

Van de essentiële vitamines (B6, B12, D & foliumzuur) en zink is, volgens fabrikant Upfield, aangetoond dat ze een belangrijke rol spelen in de ondersteuning van het immuunsysteem. Daarnaast is de margarine rijk aan onverzadigde vetten en gemaakt met ingrediënten van natuurlijke oorsprong.

Immuunsysteem

Becel ProActiv met toegevoegde plantensterolen is  al meer dan 20 jaar op de markt met als belangrijke claim de cholesterol bij de gebruikers te verlagen. ProActiv Immune bevat geen plantensterolen maar richt zich op een ander gezondheidsgebied en draagt bij aan de normale functie van het immuunsysteem.

Laag zout- en vetgehalte

De margarine past door een laag zoutgehalte (0,3%) en vetpercentage (39%) volgens de fabrikant ook om die redenen goed binnen een verantwoord dieet. Het merendeel hiervan betreft onverzadigde vetten zoals Omega 3 en 6, die bijdragen aan een normaal cholesterolgehalte. Ook het percentage verzadigde vetten ligt met 9% 63% lager dan bij van roomboter, waardoor ProActiv Immune ook beter is voor het hart.

100% Plantaardig

ProActiv Immune bestaat volledig uit ingrediënten van natuurlijke oorsprong, is 100% plantaardig en bevat geen conserveermiddelen en niet-natuurlijke kleur- en smaakstoffen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Becel wil de voordelen laten zien van ouder worden

Introductie - Het Nederlandse margarinemerk Becel slaat een nieuwe weg in komt met de campagne ‘de + van een sterk hart’. De campagne richt zich nadrukkelijk op de 50+’er en wil de voordelen van ouder worden laten zien. Centraal staan daarom de verhalen van mensen die vol energie en plezier midden in de tweede helft van hun leven staan.

Lees bericht


Upfield start CO2 etikettering op verpakkingen

Duurzaamheid – Upfield, de koper van de margarinetak van Unilever en ‘s werelds toonaangevende plantaardige voedingsbedrijf, gaat consumenten aanmoedigen om duurzamere voedselkeuzes te maken. Het bedrijf introduceert eind 2021 CO2 etikettering op 100 miljoen verpakkingen van zijn plantaardige spreads, margarines, plantaardige boters en plantaardige crèmes.

Lees bericht

Bedrijven regelen recordaantal kerstpakketten voor Voedselbanken

Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon. Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland....

Lees bericht

Vegan geen tijdelijke trend, maar here to stay, zo toont Gastvrij Rotterdam

Beurzen - Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam, dat deze week in Ahoy Rotterdam werd gehouden, liet vooral heel veel vegan zien. Niet alleen had deze categorie producten een eigen platform op de beursvloer, een groot aantal exposanten liet zich eveneens niet onbetuigd om vegetarische producten prominent op de voorgrond te plaatsen. Van snacks tot broodjes en van ijs tot vleesproducten. Het aanbod...

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid