Van Loon Group start nieuw bedrijf No Meat Today Company
![](/images/made/uploads/No_Meat_Today_van_Van_Loon_Group_419_279_90.jpg)
Vleesvervangers – Van Loon Group start een nieuw bedrijf dat volledig is gericht op de productie van vleesvervangers,. Het bedrijf No Meat Today Company gaat verdere expansie realiseren in het vleesvervangerssegment met de grondstof FiberFort™ en zal zich daarnaast bezig houden met de ontwikkeling en productie van een breed scala aan non meat producten.
FiberFort is een unieke grondstof voor productie van volwaardige kip-alternatieven. Naast de productie van deze vleesvervangers, wordt in de nieuwe fabriek No Meat Today Company in Almere ook de productie ondergebracht van het al bestaande merk The Blue Butcher.
FiberFort
FiberFort is een basisgrondstof voor diverse vervangers van kip. Producten gemaakt met deze grondstof bieden een eiwitbron die, volgens Van Loon, alle essentiële aminozuren bevat. “In de Normec Sensory producttest van afgelopen april werden onze producten als beste getest op kleur, smaak, textuur en bite”, aldus algemeen directeur Arnold Burger in een toelichting. “We hebben inmiddels nuggets, tenders, wings en schnitzels ontwikkeld. Vervangers van vis-, rund- en varkensvleesproducten zijn in ontwikkeling.”
The Blue Butcher
In 2019 introduceerde Van Loon Group tijdens de Anuga in Keulen voor de eerste keer vleesvervangers onder het merk The Blue Butcher. “De vraag naar kwalitatieve vleesvervangers is inmiddels dermate toegenomen dat wij kansen zagen voor een nieuw bedrijf. Bovendien willen wij een bijdrage leveren aan een duurzame toekomst, ”aldus Erik van Loon, bestuursvoorzitter bij de Van Loon Group. Binnen No Meat Today Company wordt alle kennis en ervaring van Van Loon Group op het gebied van vleesvervangers samengebracht.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Klant koopt meer vleesvervangers bij vleespilot Lidl’
Supermarkt – Supermarktketen Lidl heeft in samenwerking met Wageningen Universiteit en het World Resources Institute een half jaar lang in 70 winkels getest wat er gebeurt als enkele vleesvervangers direct naast het vlees worden gepresenteerd in het vleesschap. De afgelopen maanden heeft Wageningen Universiteit de cijfers geanalyseerd. De resultaten zijn positief: Lidl verkocht maar liefst gemiddeld 7% meer vleesvervangers gedurende de pilot.
Lees berichtDe Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger
Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?
Lees berichtBOON stopt met vleesvervangers voor retail
Vleesvervangers - BOON stopt met de vleesvervangers voor retail. Vanaf week 8 ligt het merk niet meer in de schappen van de supermarkten. Het merk zegt zich niet meer te willen mengen in de strijd tegen huismerken en merken met ‘diepere zakken’.
Lees berichtVan Loon neemt activiteiten Conveni Landgraaf over
Overname - Van Loon Group heeft de productie en verkoop van verse pastasauzen van Conveni Landgraaf overgenomen. Door deze overname breidt het assortiment verse maaltijden en soepen van Van Loon voor retail en foodservice fors uit.
Lees berichtSchouten introduceert plantaardige groentesnacks Groentebite
Introductie – Om kinderen meer groente te laten eten, introduceert het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe de Groentebites. Het gaat om groentesnacks in de vorm van hartjes, rondjes en sterretjes. De producten zijn zowel bestemd voor de retail, out-of-home als de food industrie kanaal.
Lees berichtLevensmiddelenbeurs Anuga 2023 overtreft alle verwachtingen
Vakbeurzen - Met 140.000 vakbezoekers uit 200 landen en zo’n 7.900 exposanten uit 118 landen heeft de Anuga 2023 zich overtroffen. Het aandeel buitenlandse exposanten bedroeg 94 procent en met 80 procent was er een recordaandeel buitenlandse bezoekers.
Lees bericht