Vanreusel introduceert vijftal kwaliteitssnacks voor de horeca


Introductie – De Belgische snackproducent Vanreusel introduceert een vijftal nieuwe kwaliteitssnacks voor de horeca. Het gaat om een tweetal kroketten, een tweetal bitterbal-varianten en een kaaskroket.

Met de overname van de Nederlandse krokettenfabriek Oma Bobs begin 2020 kwam er een unieke kans voor de Belgische snackfabrikant Vanreusel uit Hamont het assortiment uit te breiden met kwaliteitskroketten uit eigen fabriek. De afgelopen maanden hebben de beide productieteams samengewerkt aan uitbreiding van het assortiment. Dit leverde een vijftal producten op voor frituur en cafetaria volgens eigen receptuur. Het gaat om een luxe rundvlees kroket en bitterbal en om een kraket- en bitterbalvariant maar dan met draadjesvlees en een kaaskroket. De kroketten en bitterballen zijn exclusief bestemd voor de horeca en vanaf deze maand verkrijgbaar.

Meer introducties

Vanreusel is sinds 1953 actief als producent en heeft in België een vooraanstaande positie op het gebied van snacks. Ook in Nederland krijgt het bedrijf steeds meer voet aan de grond. Sinds vorig jaar heeft het investeringsfonds Ergon, onderdeel van de GBL van de familie Frère, een belang van 51% in de Belgische snackproducent. De familie Vanreusel speelt in de dagelijkse leiding nog steeds een belangrijke rol. Het bedrijf weet met regelmaat met bijzondere snacks het nieuws te halen. Zo introduceerde het bedrijf eerder de 'extra lange' frikandel XXL, de crizly snack en de vierkante frikandel. Maar ook op vegetarisch terrein begeeft het bedrijf zich, zo introduceerde het ook een drietal vegetarische Zero-snacks. De fabrikant is voornemens meer onderscheidende snacks te introduceren.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Cafetariaomzet groeit in februari met 2,4%

Cafetaria – De omzetten in de cafetariasector zijn in januari en februari dit jaar enigszins toegenomen ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar, met 2,8% in totaal. In de maand februari nam de omzet met 2,4% toe in vergelijking met dezelfde maand in 2023.

Lees bericht

Frikandel meest bestelde product op Nieuwjaarsdag

Analyse – Traditioneel maakt Thuisbezorgd aan het einde van het jaar een overzicht van de meest populaire bestelde gerechten. Dit jaar is het overzicht uitgebreider en biedt de analyse van de bestellingen een aardige inzage in het consumptiegedrag van de Nederlander bij bestellingen. Een overzicht van de Nederlandse trek in frikandel speciaal op nieuwjaarsdag en de grootste zoetekauw van Nederland, tot...

Lees bericht

40% Nederlanders luncht achter bureau

Onderzoek - Uit onderzoek van Multiscope in opdracht van maaltijdbox Green Chef blijkt dat ruim 40 procent van de Nederlanders achter zijn of haar bureau luncht bij drukte. Als mensen thuiswerken ligt dat percentage nog hoger, namelijk op 49 procent. Bovendien blijkt dat bijna de helft van de ondervraagde vrouwen ongezonder eet door stress.

Lees bericht


Groei cafetariasector in eerste half jaar stabiel op ruim 11%

Analyse – De groei van de Nederlandse cafetaria blijft tot en met juni dit jaar op 11 procent. Dit blijkt uit verzamelde gegevens via de kassadata van NTF, op basis van 360 cafetaria’s met een gezamenlijk aandeel van 20% in de Nederlandse cafetariamarkt, van zowel de verkopen offline als online.

Lees bericht

Thuisbezorgd.nl brengt Nederlandse snackmarkt in kaart

Analyse – Nederland eet het liefst gefrituurde snacks en friet op zondag en de frikandel is de populairste snack. Maar regionaal zijn er verschillen. Dit blijkt uit de verzamelde gegevens van bezorgdienst Thuisbezorgd.nl, die op de Internationale dag van de friet, de Nederlandse snackmarkt in kaart heeft gebracht aan de hand van de gegevens van zo’n 5000 snackbars.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid