Westland en Those Vegan Cowboy lanceren merk WildWestLand


Het kaasmeisje Annie is het beeldmerk van het plantaardige merk WildWestLand

Plantaardig - Those Vegan Cowboys en kaasmaker Westland hebben elkaar gevonden in een nieuw plantaardig merk WildWestLand. Door de joint venture is Westland de eerste grote traditionele Hollandse kaasmaker die met een plantaardige variant komt.

Westland is bekend van Maaslander en Old Amsterdam. Those Vegan Cowboys is het nieuwe zuivellab van de Vegetarische Slager-oprichters Jaap Korteweg en Niko Koffeman. Na de verkoop van hun bedrijf aan Unilever hebben zij zich gericht op de plantaardige zuiveltak. De samenwerking met Westland heeft nu tot het eerste plantaardige ‘Fromance’-producten geleid, die onder het merk WildWestland worden verkocht. De eerste producten liggen deze zomer in de supermarkt. Het merk heeft als pay-off ‘Know how since 1936, no cow since 2020’.

Ambitie

De twee bedrijven vonden elkaar in de ambitie om de duurzaamste en tegelijkertijd de lekkerste kaas te willen maken, zo laten zij weten in een gezamenlijk persbericht. Voor pioniers Those Vegan Cowboys is dat een vegan, microbiële variant gemaakt uit gras – een ontwikkeling die nog een paar jaar nodig heeft. Westland CEO Henny Westland sprak eerder de ambitie uit om in 2036, enkel nog klimaatneutrale kaas te produceren. Henny Westland: “Het is onze droom om de allerlekkerste plantaardige Fromance te maken. De liefde voor kaas en kaasbereiding heeft ons samengebracht in deze bijzondere samenwerking.

De introductie van de Fromance van vandaag voor beide partijen niet het einddoel. Het is een manier om de ultieme duurzame lekkernij sneller te realiseren. Vandaar dat de opbrengsten weer terug in het bedrijf vloeien om verdere verduurzaming te realiseren

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht

Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht


JRE-Nederland doet mee aan Week Zonder Vlees & Zuivel

Actieweek – JRE-Jeunes Restaurateurs doet mee aan de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel. De restaurants willen de gasten een week traceren op eten en te drinken, zonder vlees en zuivel. De restaurateurs zijn van mening dat “deze kleine moeite een onvoorstelbaar positieve impact kan hebben op mens, dier en milieu”.

Lees bericht

Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid