YB introduceert plantaardige ‘yoghurts’ voor retail en foodservice


Introductie - YB by Yoghurt Barn gaat vanaf september plantaardige producten verkopen aan landelijke supermarktketens en foodservicepartners in Nederland en België. YB brengt hiermee de ervaring van miljoenen gasten in de horeca nu naar de consument thuis en onderweg.

Na haar recente naamswijziging van Yoghurt Barn naar YB vanwege de focus op plantaardig eten, is dit de volgende stap. Oprichters Wouter en Esther Staal zien grote kansen om hun ervaring en merknaam breder in de markt te zetten. Daarom worden vanaf week 38 vier producten voor on the go (catering, petrol & fastservice horeca) en twee supermarktproducten gelanceerd. Twee YB Soya Specials in de smaken Aardbei en Perzik & Abrikoos met eigen receptuur granola en twee varianten YB Overnight Oats; Natural en Cacao. Deze laatste twee varianten komen er ook in grootverpakking voor retail. Het bedrijf heeft landelijke distributie in de retail en komt zelfs bij meerdere partners in België in het schap. Einde jaar zullen er rond de 2.000 verkooppunten zijn gerealiseerd.

YB

YB, opgericht in 2012, is een Nederlands bedrijf waar the planet’s favourite healthy pleasure voorop staat. Sinds 2020 opereert het bedrijf klimaat positief, waarbij elke gast een positieve bijdrage heeft aan het klimaat. De keten telt 13 Barns in de grotere binnensteden, stations en Schiphol Airport. YB is certified B Corp.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

YB haalt eerste €900.000 op voor internationale groei

Formulenieuws - YB zet in op internationale expansie met zowel masterfranchise als met haar producten voor retail en foodservice. Om deze groei te versnellen is het bedrijf een coöperatie geworden, waar mensen mede-eigenaar van kunnen worden. Inmiddels zijn er 633 ambassadeurs als mede-eigenaar aangetrokken, zodat zo’n €900.000 voor internationale groei te opgehaald.

Lees bericht


Autogrill opent ‘3-in-1’ counter Brussel-Centraal met YB

Formulenieuws - YB maakt slaat de vleugels uit naar België en komt als franchise bij Autogrill in een 3-in-1 shopconcept op Station Brussel-Centraal. De Autogrillcounter van de wereldwijde operator in food & beverage-diensten voor reizigers komt op de tussenverdieping van het station die naar de sporen leidt.

Lees bericht

YB wordt een coöperatie en zoekt mede-eigenaren

Investering - YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Tevens wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie.

Lees bericht



YB draagt cheque over aan het Wereld Natuur Fonds

Formulenieuws – YB (voorheen Yoghurt Barn) zet in op plantaardig eten dat bij voorkeur lokaal wordt geproduceerd. Om die reden werd een actie opgezet met het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL), waarbij een deel van de omzet van een aantal YB producten naar het WWF ging. Onlangs werd de eerste cheque overhandigd van €4.368,00.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid