YB lanceert Pro-assortiment voor de foodservicemarkt


Het YB Pro-assortiment waarmee foodservicebedrijven naar plantaardig kunnen switchen

Introductie – YB heeft een Pro-assortiment ontwikkeld voor foodservicebedrijven die hun aanbod willen switchen naar plantaardig. In de afgelopen twee jaar heeft het bedrijf in de eigen ‘Barns’ gewerkt aan een assortiment dat het mogelijk maakt voor bedrijven één-op-één over te schakelen, aldus YB.

Volgens oprichter Wouter Staal is het uitgangspunt geweest bij de ontwikkeling dat klanten niet hoeft te worden verteld dat het plantaardig is. Nu dat dat het geval is, kan ook de foodservicemarkt de producten inzetten.

YB (voorheen Yoghurt Barn) wil plantaardig eten voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar maken. Het YB Pro-assortiment moet daaraan een bijdrage leveren. In het assortiment zitten croissants, gevulde koeken, bananenbrood, brownies, carrot cakes, red velvet of choc pie. Producten volgens YB die net zo lekker zijn als de reguliere producten of lekkerder, maar zonder dierenleed en met een sterk verminderde impact op de aarde. Ook de Soya Specials en Oats-varianten zitten in het assortiment om te switchen.

Bron: YB/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid