YB wordt een coöperatie en zoekt mede-eigenaren


Investering - YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Tevens wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie.

YB is in tien jaar tijd van een horecabedrijf met een vestiging in Utrecht, uitgegroeid tot een missie-gedreven merk met niet alleen dertien eigen vestigingen, maar tevens met twee nieuwe bedrijfsonderdelen. Een internationale tak met master franchisepartners, zoals Autogrill, en de uitrol van hun ready-to-eat Oats als plantaardig ontbijt, lunch en tussendoortje met zowel retail als foodservicepartners in Noord-West Europa. In Nederland is YB succesvol met ca 85% distributiedekking in de retail en met grote foodservicepartners als Albert Heijn, Jumbo, Plus, Spar, Sligro, Lekkerland, Kiosk en vele cateraars. Om deze groei te kunnen ondersteunen zoekt YB ambassadeurs.

Impact

Alle nieuwe initiatieven waren de afgelopen jaren al plantaardig, maar bij het tienjarig bestaan in september zullen ook de vestigingen (Barns) een volledig plantaardig aanbod krijgen. Daarmee begint het bedrijf een nieuw hoofdstuk. Wouter Staal, oprichter en CEO van YB: “Corona heeft ons laten inzien dat we groots moeten denken. We kunnen de impact van ons als mensen, maar ook als ondernemers, gewoon niet negeren. We willen bekend staan om het feit dat we de wereld een stukje mooier hebben gemaakt.’

Sharefunding

Om nóg meer impact te kunnen maken en de buitenlandse groei in franchise en met de eigen producten te versnellen, kunnen mensen vanaf €250 mede-eigenaar worden van YB en haar missie. Het doel is zoveel mogelijk ambassadeurs aan het merk te binden. Bekende ondernemers zoals Jaap Korteweg, Denise Kortlever, Werner Schouten en Kees Klomp, maar ook Proveg, B Corp en Trees for All, ondersteunen deze campagne.

Bron: YB/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid