Yoghurt Barn en het Wereld Natuur Fonds promoten samen gezond eten


Actie - Yoghurt Barn met Het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL) gaan samen gezond en natuurlijk eten promoten. Uitgangspunt voor beide bedrijven is dat als consumenten vaker kiezen voor plantaardig eten - en bij voorkeur lokaal geproduceerd - zij actief bijdragen aan natuurbescherming dichtbij én ver weg.

Daarom bieden de locaties van Yoghurt Barn, naast zuivel van Nederlandse biologische boeren, ook plantaardige zuivelalternatieven aan. Een deel van die opbrengsten gaat de komende maanden ook naar het Wereld Natuur Fonds.

Volgens beide partijen heeft de manier waarop we ons voedsel produceren veel negatieve gevolgen voor de natuur. Het feit dat bossen worden gekapt voor landbouwgrond en (kunst-)mest en chemische bestrijdingsmiddelen de bodem, lucht en water vervuilen, hebben desastreuze gevolgen voor de natuur, zoals ontbossing, insectensterfte en waterschaarste, zo zijn zij van mening. Zaken die een kritische blik van de consument verdienen en waar de consument onderdeel uitmaakt van de oplossing.

Feel-good-food

Yoghurt Barn staat met haar dertien vestigingen in het land voor feel-good food met een positieve impact. Positief naar klimaat, mens en dier. Oprichter en eigenaar Wouter Staal: “We willen met biologische of plantaardige zuivel iedereen laten zien dat gezond en lekker eten goed kan samengaan met verantwoord eten. De samenwerking met WWF past heel goed in deze visie, want samen werken we naar een beter klimaat voor toekomstige generaties.” Samen met het WWF-NL gaat de zuivelketen daarom enkele biologische en plantaardige producten promoten om de klanten meer bewust te maken van hun eigen voedingspatroon.“Het eten van vlees, zuivel en eieren gaat vaak ten koste van natuur. Daarom denken we graag mee over ‘het menu van de toekomst’, waarin je vaker kiest voor plantaardig, lokaal en natuurvriendelijk eten”, zegt Anita van der Aa, Accountmanager Bedrijven van WWF. Over Yoghurt Barn

Klimaatpositief

Yoghurt Barn is een Nederlands horecaconcept met sterke internationale ambitie dat sinds 2012 als enige het hele jaar door yoghurt buitenshuis brengt en klimaatpositief opereert. Elke gast heeft een positieve bijdrage aan het klimaat. Zij kunnen bij 13 Barns in de grotere binnensteden, stations en Schiphol Airport terecht voor “coffee, yoghurt & more".

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht

Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid