Yoghurt Barn en het Wereld Natuur Fonds promoten samen gezond eten


Actie - Yoghurt Barn met Het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL) gaan samen gezond en natuurlijk eten promoten. Uitgangspunt voor beide bedrijven is dat als consumenten vaker kiezen voor plantaardig eten - en bij voorkeur lokaal geproduceerd - zij actief bijdragen aan natuurbescherming dichtbij én ver weg.

Daarom bieden de locaties van Yoghurt Barn, naast zuivel van Nederlandse biologische boeren, ook plantaardige zuivelalternatieven aan. Een deel van die opbrengsten gaat de komende maanden ook naar het Wereld Natuur Fonds.

Volgens beide partijen heeft de manier waarop we ons voedsel produceren veel negatieve gevolgen voor de natuur. Het feit dat bossen worden gekapt voor landbouwgrond en (kunst-)mest en chemische bestrijdingsmiddelen de bodem, lucht en water vervuilen, hebben desastreuze gevolgen voor de natuur, zoals ontbossing, insectensterfte en waterschaarste, zo zijn zij van mening. Zaken die een kritische blik van de consument verdienen en waar de consument onderdeel uitmaakt van de oplossing.

Feel-good-food

Yoghurt Barn staat met haar dertien vestigingen in het land voor feel-good food met een positieve impact. Positief naar klimaat, mens en dier. Oprichter en eigenaar Wouter Staal: “We willen met biologische of plantaardige zuivel iedereen laten zien dat gezond en lekker eten goed kan samengaan met verantwoord eten. De samenwerking met WWF past heel goed in deze visie, want samen werken we naar een beter klimaat voor toekomstige generaties.” Samen met het WWF-NL gaat de zuivelketen daarom enkele biologische en plantaardige producten promoten om de klanten meer bewust te maken van hun eigen voedingspatroon.“Het eten van vlees, zuivel en eieren gaat vaak ten koste van natuur. Daarom denken we graag mee over ‘het menu van de toekomst’, waarin je vaker kiest voor plantaardig, lokaal en natuurvriendelijk eten”, zegt Anita van der Aa, Accountmanager Bedrijven van WWF. Over Yoghurt Barn

Klimaatpositief

Yoghurt Barn is een Nederlands horecaconcept met sterke internationale ambitie dat sinds 2012 als enige het hele jaar door yoghurt buitenshuis brengt en klimaatpositief opereert. Elke gast heeft een positieve bijdrage aan het klimaat. Zij kunnen bij 13 Barns in de grotere binnensteden, stations en Schiphol Airport terecht voor “coffee, yoghurt & more".

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nieuwe WUR-methode haalt Rubisco-eiwit uit tomatenblad

Plantaardig - Wageningse onderzoekers zijn er als eerste ter wereld in geslaagd het hoogwaardige Rubisco-eiwit te winnen uit tomatenblad, een belangrijke reststroom in de glastuinbouw. Bij toepassing op grote schaal komen meer plantaardige eiwitten beschikbaar om de groeiende wereldbevolking duurzaam te voeden.

Lees bericht



YB wordt een coöperatie en zoekt mede-eigenaren

Investering - YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Tevens wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie.

Lees bericht







© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid