Omzet Primera stijgt 7 procent
Formulenieuws - De omzet van winkelketen Primera is tot en met het derde kwartaal gestegen met ruim 7%. Het klantenaantal is ten opzichte van 2012 gestegen met 1%. De genoemde resultaten zijn exclusief de 12 nieuw geopende Primera winkels. Hoewel sommige assortimentsgroepen zoals tijdschriften en boeken onder druk staan, vangen andere assortimentsgroepen zoals kantoorartikelen en cadeaukaarten dit weer op. De gemaksformule verwacht het jaar positief af te sluiten. De totale omzet van tabak is...
Lees berichtNederlander vindt voedsel te duur
Prijsontwikkeling - Nederlanders kritisch als het gaat om hun uitgaven. Zelfs als het gaat om eten en drinken. Ruim de helft van de Nederlanders noemt voedselprijzen hoog. Daarnaast vindt 10 procent de prijs te hoog. Dat blijkt uit onderzoek door Trendbox, in opdracht van The Food Agency. Met name Nederlanders tussen de 35 en 64 jaar zijn van mening dat voedsel te duur is. In de leeftijdsgroep van 25 tot 34 jaar zegt 5 procent de...
Lees berichtMakro bezorgt per helikopter
Marketing – Originaliteit kan Makro Nederland niet worden ontzegd. Zo wordt de bestelling van drie klanten vandaag per helikopter bij hun vereniging of onderneming bezorgd. Met de vliegensvlugge bezorgactie wil Makro laten zien dat het met 45 jaar ervaring in ondernemen de toonaangevende partner van ondernemingen en verenigingen in Nederland is en bovendien volop aan het vernieuwen is. De klanten van Makro die hun inkopen vandaag per helikopter krijgen bezorgd, zijn drie...
Lees berichtDalende foodservicemarkt kent winnaars en verliezers
Marktontwikkelingen - Horeca bij openbaar vervoer doet het uitermate goed, terwijl restaurants en de traditionele cafés dit jaar in vergelijking met afgelopen jaar juist omzet verliezen. Dit blijkt uit nieuwe cijfers van onderzoeksbureau Foodstep, die ook aantonen dat de afzetwaarde in periode 10 met ruim 2% is gedaald. Na een goede zomer laat foodservice wederom een daling zien. De afzetwaarde gaat in periode 10 met ruim 2% naar beneden ten opzichte van dezelfde...
Lees berichtStarbucks komt met trendy theebar
Winkelopeningen - Thee is in. Populair. 'Hot' zelfs. Starbucks springt hierop en opent zijn eerste 'Tea Bar' in New York. 'Teavana' verkoopt zoetigheden, broodjes, salades en thee. Starbucks kocht Teavana vorig jaar en Howard Schultz, bestuursvoorzitter van Starbucks, heeft plannen om het concept in tal van grote steden te introduceren. Tot nu toe zitten Teavana's vooral in grote winkelcentra. Ook het assortiment van Teavana moet worden uitgebreid met verse thee...
Lees berichtProrest en OSP lanceren gezamenlijk rOsa’s
Catering - Prorest Catering, onderdeel van Facilicom Services Group, en OSP Zakelijke Catering hebben een nieuw concept gelanceerd bij 15 cateringlocaties van ABN AMRO. Het mediterrane concept rOsa’s staat voor puur en vers huisgemaakt eten eerlijk gemaakt en bij voorkeur biologisch. Prorest en OSP sloegen eind vorig jaar de handen ineen om tot een aanbod en daarmee ook een uniek foodconcept te komen. Een concept dat tegemoetkwam aan de wensen...
Lees berichtHeineken heeft moeite winst op peil te houden
Cijfers – Heineken heeft moeite winst op peil te houden. Het verwacht niet langer dat het de winst dit jaar op ongeveer het niveau van 2012 kan handhaven. In plaats daarvan gaat de bierbrouwer nu uit van een ‘laag enkelcijferige’ winstdaling. Dat maakte het bedrijf woensdag bekend in een tussentijds handelsbericht. Ondanks de goede zomer kampte Heineken in het derde kwartaal met een zwakke biermarkt in met name Midden- en Oost-Europa. De...
Lees berichtBP introduceert WBC Express
Petrol - Wild Bean Café Express is het nieuwe self-served koffieconcept van BP. Het concept is bedoeld voor stations waar geen potentie is voor een volledig Wild Bean Café (WBC), maar waar BP denkt klanten wel een plezier te doen met een WBC-koffie. Dit bevestigt Jacoline Poldervaart van BP aan FoodClicks. BP Nederland en Marks & Spencer (M&S) hebben vandaag de tweede Marks & Spencer Food pilot in de regio Utrecht...
Lees berichtFried directeur Marketing & Innovatie bij HAK
Industrie - Nicole Freid (39) wordt per 1 januari de nieuwe directeur Marketing & Innovatie van groentefabrikant HAK. Ook treedt zij toe tot het management team. Nicole Freid was al vanaf april 2013 op ad-interim basis eindverantwoordelijk voor de nieuwe positionering en de voorbereidingen voor de merkcampagne die eind september van start is gegaan. De afgelopen zes jaar was zij, eveneens op ad-interim basis, in diverse marketing- en managementrollen actief voor Mars Nederland. Daarvoor...
Lees berichtNieuwe producten en voedingswaarden in tools Voedingscentrum
Industrie - Het Nederlands Voedingsstoffenbestand (NEVO) online is door het RIVM geactualiseerd. Dit heeft ook invloed op verschillende tools en tabellen van het Voedingscentrum, zoals de Eetmeter. Veel tools en tabellen van het Voedingscentrum zijn gebaseerd op de gegevens uit de NEVO. Professionals en consumenten zullen dan ook merken dat onze bestanden zijn aangepast. Zo zijn sommige voedingswaarden van producten uit de Eetmeter en de Caloriechecker veranderd en komen er...
Lees bericht