Primera duikt dieper in entertainment

Formulenieuws - Winkelketen Primera gaat zich meer richten op cadeaukaarten voor eigen gebruik, zoals ITunes en Playstation Network Cards. De kaarten worden in een spinner-display apart van de andere cadeaukaarten gepresenteerd. De winkelketen ziet vooral kansen in de categorie entertainment. "Een groot aantal van deze kaarten wordt gebruikt als alternatief voor de creditkaart of voor budgetcontrole, dit vergt een andere aanpak en positionering dan de cadeaukaarten. Primera wil ook hier...

Lees bericht

DiscoSoep tegen voedselverspilling voor politiek Den Haag

Actie - Damn Food Waste gaat woensdag 16 oktober op Wereldvoedseldag politiek Den Haag verrassen op een kom Discosoep, gemaakt van groenten die de schappen van de supermarkt niet halen. De organisatie vraagt op die manier aandacht om verspilling van voedsel tegen te gaan. Een derde van al het geproduceerde voedsel belandt niet op ons bord en daarmee verspillen we in Nederland alleen al 4,4 miljard euro, volgens de organisatie. Voor Damn...

Lees bericht

Voorzichtig optimisme in detailhandel

Marktontwikkelingen – Het gaat weer voorzichtig de goede kant op met de omzet van de detailhandel. Hoewel de verkopen in augustus nog licht daalden, zijn er tekenen dat het richting het einde van het jaar weer groei wordt gerealiseerd. Met name in de food, non-food blijft het lastig houden. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) daalde de omzet van de winkels in augustus met 0,7 procent in vergelijking met dezelfde...

Lees bericht

Verkiezing ‘Leukste Snackbar’ nadert voltooiing

Verkiezing - De verkiezing van de 'Leukste Snackbar' nadert zijn voltooiing. Er zijn nog 12 cafetaria’s over die kans maken op de titel. Alle 12 zijn provinciewinnaars. Op 26 november 2013 wordt de landelijke winnaar bekend gemaakt tijdens Horeca Inspiratie in Gorinchem. De verkiezing 'Leukste snackbar' biedt voor klanten van snackbars en cafetaria de mogelijkheid om op een leuke manier hun waardering te laten blijken. “Dat snackbars en cafetaria goed gewaardeerd worden door...

Lees bericht


Australië opent aanval op overgewicht

Overgewicht – Australië opent de aanval (ernstig) overgewicht. Reclame van ongezond voedsel in winkels zal verder worden beperkt en ook wil de regering de verkoop van suikerrijke voedingsmiddelen reguleren. Aan de andere kant wordt gezonde voeding beter bereikbaar voor de inwoners. De Australische regering heeft onder de noemer ‘Towards Zero Growth’ een reeks van maatregelen aangekondigd die de groei van het aantal mensen met (ernstig) overgewicht in het Australian Capital Territory ...

Lees bericht

Duurzame v’ketchup van Vitam Catering beschikbaar

Catering - Vitam catering heeft na bijna een jaar proefsessies de langverwachte eigen V’ketchup uitgebracht op een aantal locaties. Vanaf deze week is de ketchup verkrijgbaar bij de restaurants Spaces Zuidas en Berenschot. Cateraar Vitam bedacht november vorig jaar in het kader van de duurzaamheidsstrategie een eigen merk ketchup: de V’ketchup. Voor de ketchup worden tomaten gebruikt die bij de teler niet door de kwaliteitscontrole heenkomen of die...

Lees bericht

Campagne RAS patat lokt consument (ook) naar snackbar

Campagne – De storm die opstak nadat bekend werd dat Aviko met RAS patat de stap zette naar de supermarkten is inmiddels gaan liggen. Voor de fabrikant reden om Nederland verder bekend te maken met RAS patat, Aviko start een multimediale campagne waarbij ook de link met de snackbar wordt gemaakt. RAS, populair bij met name jong volwassenen, roept volgens Aviko herinneringen en verhalen op: het eten van een RAS-patatje na...

Lees bericht

Sainsbury’s bouwt ‘dark store’ voor onlineverkopen

Buitenland - Sainsbury's heeft aangekondigd dat het een speciale supermarkt gaat bouwen voor online verkopen om tegemoet te komen aan de groeiende vraag. De zogenaamde ‘dark store’ wordt geopend in Bromley-By-Bow, ten zuid-oosten van Londen. De winkel wordt ‘dark store’ genoemd omdat de supermarkt niet geopend is voor publiek. Het distributiecentrum voor de online-bestellingen moet in 2016 zijn voltooid en zal rond de 375 banen opleveren. Sainsbury’s ontwikkelt voor de bestellingen...

Lees bericht


FSIN belicht de ketenveranderingen tot 2018

Onderzoek - De komende vijf jaren verandert er veel de keten. Foodservice Instituut Nederland (FSIN) heeft de belangrijkste veranderingen op een rijtje gezet in de Beleidsmonitor. De leden hebben de nieuwste - meer compacte - editie onlangs bezorgd gekregen. De Beleidsmonitor 2014 nieuwe stijl bevat de nieuwste cijfers, analyses en inzichten over de markt. Alle schakels in de foodbranche komen aan bod. Via de boer, de producent en de grossier voert...

Lees bericht

AH en UPS slaan handen ineen

Diensten - De Amerikaanse pakketdienst UPS en Albert Heijn slaan de handen ineen. Beide bedrijven hebben een contract gesloten over de opening van Kiala-afhaalpunten in vestigingen van de supermarktketen. Dat meldt Henk Kammeraat, directeur Benelux van UPS, in Het Financieele Dagblad. Het aantal afhaalpunten van UPS in Nederland verdubbelt daarmee in een klap tot 1.400 locaties. Met de deal wordt UPS na PostNL met 2.600 postagentschappen, de grootste bezorger van pakketjes tot...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid