ProFri introduceert 100% Exclusiviteit-zegel voor niet-retailproducten

Fastservice – Producten die exclusief voor de horeca, catering en fastservicebedrijven zijn, kunnen vanaf heden een 100% Exclusiviteitszegel krijgen van de vereniging voor professionele frituurders (ProFri). Kaassoufflé, de Souflesse, is het eerste product dat het zegel krijgt. Directeur Ton van der Aa van producent Swinkels tekende als eerste hiervoor de onderliggende verklaring. Volgens ProFri worden de professionele frituurders regelmatig verrast met een besluit van een fabrikant, om bepaalde producten via de supermarkt...

Lees bericht

Hak wint FNLI Merk van het Jaar Award 2013

Supermarkt - Hak is door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2013.  Op de tweede en derde plaats eindigden respectievelijk Pickwick en Mona. De Merk van het Jaar Awards werden gisteren uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. Op basis van consumentenonderzoek werden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. De top drie ziet er dit jaar opvallend anders uit...

Lees bericht

Royaan herhaalt Nationale Week van de Croquet

Fastservice - Na het succes van vorig jaar, organiseert snackfabrikant Royaan dit najaar de tweede editie van de Nationale Week van de Croquet. Niet alleen bij de cafetaria’s, maar bij alle buitenhuislocaties. De week loopt van 26 oktober tot en met 3 november. De snackproducent verwacht dat het aantal deelnemers dit jaar zal verdubbelen. Ook omdat andere verkoopkanalen mee kunnen doen aan de actie.  Bart Bakker, CEO van Royaan: “In de...

Lees bericht

FNLI: ‘Economie komt langzaam uit crisis’

Industrie - De Nederlandse economie lijkt langzaam uit de crisis te komen. Dat meldt het FNLI op basis van de eigen Monitor Levensmiddelenindustrie, die de belangenorganisatie voor de levensmiddelenindustrie voor de vierde maal op rij presenteert tijdens de, vandaag gehouden, jaarbijeenkomst. Volgens het FNLI is dat de levensmiddelenindustrie van grote waarde voor de BV Nederland. Niet alleen voor het bruto binnenlands product (BBP), maar ook voor de werkgelegenheid. De Nederlandse...

Lees bericht


Dierenbescherming tegen kamelenactie Makro

Groothandel - De Dierenbescherming is tegen een actie van Makro om met levende kamelen bij de groothandels langs te komen op Werelddierendag. Dat meldt de Telegraaf. Makro heeft  in het kader van het 45-jarig jubileum een actie bedacht waarbij klanten met een kameel moeten verschijnen bij een van de vestigingen. Wie zich vrijdag als eerste met een levende kameel bij een van de 17 Makrovestigingen meldt, kan een van de 20 vouchers...

Lees bericht

Tweede combinatie BP en Mark&Spencer open

Petrol – Vandaag is bij het vernieuwde BP tankstation Ypenburg aan de Laan van Hoornwijck te Rijswijk de tweede tankshop-vestiging geopend van de combinatie BP en Marks & Spencer. Het is de eerste M&S-vestiging in Den Haag. BP en Mark & Spencer gaan in totaal op zes locaties het M&S Simply Food-concept testen. Op 10 september opende de eerste vestiging aan de A12 bij Harmelen. Eind deze maand, op 30 oktober, gaat bij...

Lees bericht

Omzetgroei van ruim 6% in schoolagenda’s bij Primera

Gemak - Voor het vierde achtereenvolgende jaar stijgt de omzet van schoolagenda's bij Primera. De sterke licenties hebben voornamelijk gezorgd voor de omzetgroei van ruim 6%. Uit de verkoopinformatie van de ruim 450 Primera winkels blijkt dat de top 5 van populairste merkenagenda's dit jaar bestaat uit Voetbal, Voetbal International, Blond Amsterdam, Pip studio en de Supertrash schoolagenda. "De groei van agenda's & kalenders staat niet op zichzelf. Het assortiment kantoorartikelen, waar schoolagenda's onder...

Lees bericht

Sligro beste groothandel; Kruidvat beste impulsretailer

Erkenning - Sligro is gekozen als beste impulsgroothandel in het out-of-homekanaal. Dit maakte het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren Benelux (SSZ) vandaag bekend tijdens het jaarlijkse Najaars Event. Sligro scoort goed op de zichtbaarheid van zoetwaren in het reguliere schap, second placements, de snelheid van de opname van nieuwe producten en gezamenlijk assortimentsbeheer eindgebruiker. Kruidvat is door de fabrikanten voor de tweede keer op rij als beste impulsretailer in het out-of-homekanaal...

Lees bericht


Stroperige groei Unilever

Cijfers – Unilever groeit minder snel dan verwacht. In plaats van een groei van 5%, die in het tweede kwartaal nog werd gerealiseerd, zal in het derde kwartaal slechts sprake zijn van 3 tot 3,5% groei. Unilever voelt de terugvallende groei in de opkomende markten en ziet de omzet minder snel stijgen dan was verwacht. Volgens het Brits-Nederlandse voedingsbedrijf blijven de verkopen in het derde kwartaal achter bij eerdere groeicijfers. Volgens Unilever spelen de...

Lees bericht

Coca-Cola van de troon gestoten

Merken - Niet Coca-Cola, maar Apple is het meest waardevolle merk ter wereld. Apple staat met een merkwaarde van 98,3 miljard dollar op de eerste plek en stoot na dertien jaar Coca-Cola van de troon. Ook Google, 93,2 miljard, is Coca-Cola voorbij gestreefd. Dat blijkt uit de nieuwe top 100 van Interbrand dat elk jaar kijkt naar de merkwaarde aan de hand van de financiële prestaties, de rol van het merk in...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid