La Place opent restaurants in acht warenhuizen van Hudson’s Bay
Restaurants – Het Canadese warenhuis Hudson’s Bay en La Place hebben maandag bekend gemaakt dat zij gaan samenwerken. In acht van de negen tot nog toe geplande warenhuisvestigingen komt in ieder geval een restaurant van La Place. Alleen voor de Amsterdamse vestiging van Hudson's Bay wordt een eigen horecaconcept ontwikkeld. Dat Hudson’s Bay en La Place zouden gaan samenwerken was al langer bekend. De mogelijke samenwerking is steeds een...
Lees berichtJones Brothers Coffee Company opent in Den Haag eerste House of Tribes Café
Convenience - Jones Brothers Coffee Company opent donderdag aan de Turfmarkt in Den Haag het eerste House of Tribes Café van Nederland. Op de menukaart staan een uitgebreide selectie koffie van premium kwaliteit, thee en home-made patisserie. De Haagse vestiging is de eerste ‘Coffee-Company’ van Jones Brothers Coffee, het Amsterdamse merk dat als missie heeft de beste koffie ter wereld naar Nederland te brengen. Onder het motto ‘Er is geen...
Lees berichtDeli XL en De Verspillingsfabriek gaan samenwerken
Verspilling – Deli XL en De Verspillingsfabriek gaan samenwerken. De groothandel heeft de soepen van restproducten, die De Verspillingsfabriek in zeven variaties produceert, opgenomen in het assortiment waardoor deze beschikbaar komen voor elke foodprofessional. Dit meldt de website van De Verspillingsfabriek. De Verspillingsfabriek is een initiatief van Hutten Catering om een bijdrage te leveren aan het verminderen van de voedselverspilling in ons land. Deli XL over de samenwerking: “De Verspillingsfabriek beschikt...
Lees berichtSnack Mexicano krijgt na 33 jaar een nieuw logo
Fastservice - De nieuwe combinatie De Vries Van Oers wil vooral de merken laten spreken, zo liet het bedrijf onlangs weten in maarteditie van @FoodClicks. Het eerste merk uit het assortiment dat ‘onder handen’ is genomen, is de Mexicano. De snack bestaat 33 jaar en heeft nu een nieuw, krachtig, logo gekregen. Allereerst is er voor het logo een uniek lettertype gebruikt, speciaal voor Mexicano®. Het lettertype varieert in grootte. Hierbij...
Lees berichtLudieke actie FEBO laat club automatiek winnen
Actie - Het voetbalseizoen is bijna ten einde, maar FEBO maakt zich met een ludieke actie weer al op voor komend seizoen. Vanaf vandaag maken alle voetbalteams in Nederland kans op een eigen FEBO-vestiging in de voetbalkantine. De voetbalkantine is de vaste stek voor de roemruchtige derde helft, laat FEBO weten en ‘jezelf op z'n tijd belonen met een kroketje hoort daarbij.’ FEBO-directeur Dennis de Borst: "Snacks in de voetbalkantine...
Lees berichtRaadhuis Rucphen gaat kunst en horeca samenbrengen
Horeca - Het voormalig Raadhuis Rucphen, gelegen vlakbij de geboorteplaats van Vincent van Gogh, krijgt als nieuwe bestemming een plek waar horeca en kunst samenkomen. Het historische pand uit 1850 moet een plek worden waar de zintuigen geprikkeld worden op kunst- en op horecagebied, aldus de initiatiefnemers. Ton en Anja Jaspers, eigenaren van het Raadhuis en twee van de bedrijven (Galerie TON en ambachtelijke lijstenmakerij Lijst IN), namen het initiatief. Zij...
Lees berichtSligro rondt overname Belgische ISPC af
Groothandel - Sligo Food Group heeft de overname van de Belgische groothandel ISPC afgerond. Dit maakte de Nederlandse onderneming dinsdag na sluiten van de beurs bekend. De overname werd op 23 januari aangekondigd. Het Belgische ISPC realiseerde vorig jaar met 250 medewerkers een omzet van 86 miljoen euro. Het bedrijf is vooral actief in de betere horeca en in mindere mate in de gezondheidszorg. Het bedrijf heeft twee bezorgvestigingen in Gent en Luik....
Lees berichtSligro zet met LoveBrands jonge foodmerken op kaart van foodservicemarkt
Groothandels - Sligro organiseert LoveBrands, een lokaal evenement dat erop gericht is innovatieve jonge foodmerken te verbinden met horecaondernemers. De inmiddels derde LoveBrands wordt gehouden in Eindhoven. Door merken en horecaondernemers met elkaar te verbinden, wil Sligro inspelen op de groeiende behoefte naar lokale producten. Daarnaast wil het innovatieve jonge foodmerken een springplank bieden voor groei in de foodservicemarkt. Om dat mogelijk te maken organiseert de groothandel LoveBrands, een nieuw...
Lees bericht‘Voorjaarsgroei’ van bijna 2 procent in foodservice
Marktcijfers - In 2016 was er in maart een opleving van 3% in de horeca. Dit jaar komt er dankzij het goede weer nog eens 2% groei bovenop. Daarentegen bleef de groei in de catering van bedrijven en zorginstellingen met -1% achter. Over de eerste drie maanden van 2017 tezamen staat de foodservice op +1,7%. De cijfers zijn afkomstig van Foodstep en in de laatste editie van FoodserviceXS gepubliceerd. Volgens metingen deed de fastservicesector met...
Lees berichtDouwe Egberts wint circulaire aanbesteding koffievoorziening Enschede
Koffie - Douwe Egberts gaat de warme en koude drankenvoorziening van de gemeenten Enschede en Losser verzorgen. De koffiebrander uit Utrecht is gekozen vanwege zijn circulaire oplossing. Dat melden de gemeenten Enschede en Losser in een persbericht. Jacobs Douwe Egberts Professional scoorde het hoogst op de ambities van beide gemeenten om duurzamer in te kopen. Eerder zetten de overheidsinstanties een aanbesteding in de markt waarmee zij marktpartijen uitdaagden om een...
Lees bericht