Crowdfunding levert ‘vluchtelingen restaurant’ Syr 1,5 ton op

Horeca – Syr, een restaurant dat met vluchtelingen gaat werken in Utrecht, haalde in 20 dagen meer dan 150.000 euro op via crowdfunding. Nog nooit eerder werd er op het crowdfundplatform CrowdAboutNow  in zo'n korte tijd door zoveel mensen geïnvesteerd. Dat het een mooi plan is, wist het team achter Syr, maar dat ze zoveel sympathie zouden krijgen hadden ze niet durven dromen. ' Er hebben al ruim 500 mensen geïnvesteerd. En...

Lees bericht

Kapitaalinjectie Marley Spoon van 15 miljoen euro

Bezorging - Maaltijdbezorger Marley Spoon krijgt een kapitaalinjectie van 15 miljoen euro. Dit moet zorgen voor de verdere groei van het bedrijf en de introductie van nieuwe producten, zoals een fruitbox. Ook tekende het een mediadeal van 40 miljoen euro bij GMPVC. Marley Spoon startte twee jaar geleden in Berlijn met het bezorgen van de eerste foodboxen. Inmiddels is het bedrijf actief in zes landen op drie continenten. In de tweede financieringsronde...

Lees bericht

Drankenconcern Campari lijft branchegenoot Grand Marnier in

Overnames - Het Italiaanse drankenconcern Campari neemt zijn Franse branchegenoot Grand Marnier over. Dat werd dinsdag bekendgemaakt. De deal heeft een waarde van 684 miljoen euro. ''Grand Marnier is een Frans icoon, met een rijke 150-jarige historie waarvoor we diep respect hebben'', aldus Campari-baas Bob Kunze-Concewitz. In november deden al geruchten de ronde dat Grand Marnier zijn strategische opties, waaronder een verkoop, aan het onderzoeken was. Grand Marnier heeft een jaaromzet...

Lees bericht


FNV Spoor dreigt NS met acties

Reizigersshops - NS moet afzien van de verkoop van zijn horeca- en winkelactiviteiten en de regionale vervoerder QBuzz. Zo niet dan beraadt de vakbond FNV Spoor zich op acties. Dat schrijft bestuurder Andries van den Berg dinsdag in een open brief aan Roger van Boxtel, de topman van het spoorbedrijf. NS kondigde begin deze maand aan dat zij stopt met de exploitatie van de meeste stationswinkels. Ook busbedrijf Qbuzz gaat...

Lees bericht

Duo Penotti opent in Amsterdam flagshipstore

Gemaksconcepten – Duo Penotti opent op 19 maart een flagshipstore in Amsterdam, aan het Rokin. In de winkel worden allerlei producten verkocht die met Duo Penotti zijn bereid, zoals Duo Penotti macarons, bonbons en koffie, maar ook muffins, wafels, softijs en milkshakes De vestiging aan het Rokin is ruim 100 vierkante meter groot. “In de winkel waan je jezelf in de bruin-witte wereld van Duo Penotti”, aldus het persbericht. Het concept van de...

Lees bericht

Kwalitaria met spot op landelijke televisie

Campagnes - Kwalitaria start met spots op de landelijke televisie. Met de campagne wil Kwalitaria de naamsbekendheid vergroten. In de tv-spot zien we een aantal mensen in hun dagelijkse leven. Allemaal hebben ze een druk leven en voor allemaal is er iets van hun gading bij Kwalitaria. “We willen meer relevant worden voor meer mensen, zowel mannen als vrouwen”, zo stelt Martijn Boone, Marketing Manager van Kwalitaria. “We richten ons...

Lees bericht

Food 4.0: Congres over vernieuwende foodmarketing en -sales

Congres – Op donderdag 21 april 2016 vindt in Rotterdam de eerste editie van het congres Food 4.0 plaats. Het congres heeft een interactieve opzet, waarbij veel ruimte wordt geven aan het uitwisseling van kennis en ervaringen met de sprekers en als foodprofessionals onder elkaar. Food 4.0 draait om innovatieve foodmarketing en -sales. Marco Derksen (oprichter van Marketingfacts) spreekt ‘s morgens over digitale strategie en leiderschap. Hij laat belangrijke trends en maatschappelijke ontwikkelingen zien waar...

Lees bericht

Foodclub haalt twaalfduizend euro op voor Stichting Kinderen Kankervrij

Horeca - Het door Foodclub georganiseerde Kika-Diner haalde dinsdag ruim twaalfduizend euro op ten bate van Stichting Kinderen Kankervrij. Zes chefs met in totaal vijf Michelinsterren verzorgden samen met leerlingen van Zadkine Horeca een 6-gangendiner. De ruim 150 aanwezigen konden na het diner bieden op uiteenlopende items bij de veiling zoals een 10-gangendiner voor twee personen bij restaurant Niven, een overnachting voor vier personen bij Carlton Beach Hotel en een thuis-BBQ...

Lees bericht

Subway kiest voor ‘verantwoorde’ frisdrankpartners

Partnerships - Subway en frisdrankfabrikanten Vrumona en Unilever hebben overeenstemming bereikt over een partnership voor de komende zeven jaar. Vanaf 1 maart 2016 zijn in alle Subway-vestigingen door heel Nederland de producten, zoals Pepsi Max, 7up Free, Lipton Ice Tea Green, Sourcy, Crystal Clear, Holy Soda, Sourcy Vitaminwater en Rivella te krijgen. De samenwerking past bij de overtuiging van de drie bedrijven om consumenten verantwoorde frisdrankkeuzes te willen bieden.  Joost Labadie, Area...

Lees bericht

Vrijwaard kiest voor ambachtelijke keuken

Zorg - De Noord-Hollandse zorgorganisatie Vrijwaard heeft de afgelopen periode het keukenproces onder handen genomen. Alles om te komen tot een aanzienlijke verbetering van gastvrijheid, beleving en kwaliteit van de maaltijd. Tevens heeft men forse kostenbesparingen willen realiseren gecombineerd met méér dan een halvering van de voedselverspilling. “Vrijwaard stond enkele jaren geleden op een tweesprong: kiezen voor meer kant-en-klaar maaltijden of investeren in de eigen keuken”, zo schrijft de...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid