Bierbrouwerij Gulpener valt in de prijzen

Familiebedrijven - De Familie Fundament Award gewonnen, een prijs voor familiebedrijven, is dit jaar uitgereikt aan bierbrouwerij Gulpener. Dat heeft het Nederlands Centrum voor het Familiebedrijf (NCFB) bekend gemaakt. Het bedrijf onderscheidt zich volgens de jury onder meer door de professionele manier waarop ze de opvolging hebben geregeld, hun maatschappelijke betrokkenheid en hun goede financiële positie. Binnen het Limburgse Gulpener wordt de opvolging geleidelijk overgedragen door ex-directeur Paul Rutten...

Lees bericht

{if '1' == '3'}

Duvel introduceert slim een mini flesje van 18cl

Industrie -  De Belgische brouwer Duvel Moortgat introduceerde gisteravond in het nieuwe nhow hotel in Rotterdam een flesje Duvel-bier in een 18 cl-variant. Het kleine flesje is niet alleen geschikt voor de vrouwelijke bierdrinker, maar leent zich door de kleine inhoudsmaat ook uitstekend voor cateraars. Michel Moortgat, CEO Duvel Moortgat, bij de lancering van Duvel Mini: “Met Duvel Mini wordt Duvel voor veel meer consumenten bereikbaar; door de kleinere hoeveelheid kunnen...

Lees bericht

{if '2' == '3'}

Kansen voor afhaalpunten bij horeca

Afhaalpunten - Het online bestellen van boodschappen wint aan populariteit. Het scheelt mensen immers kostbare tijd. Bovendien kunnen de boodschappen tegenwoordig op steeds meer plekken worden afgehaald. Ook in de horeca. Albert Heijn Voorhof werkt in Lelystad sinds kort samen met (weg)restaurantketen Hajé en lunchroomconcept Délifrance. Thierry de Jager van Hajé spreekt van een perfecte match. “Wij trekken nog te weinig gasten uit Lelystad en Almere. En de...

Lees bericht

{if '3' == '3'}

E-roken leidt tot discussies in horeca

Roken - De elektronische sigaret, ofwel e-sigaret zorgt voor veel onduidelijkheid in restaurants. In de horecagelegenheden, waar al sinds enige tijd een rookverbod geldt, ‘dampen’ gasten steeds vaker, wat in sommige gevallen leidt tot verwondering en irritatie bij andere eters. Dit stelt Koninklijke Horeca Nederland (KHN) desgevraagd tegenover @FoodClicks. De e-sigaret is een opkomend fenomeen. Ze zijn er in alle soorten en maten en worden vooral gekocht om het gemak. ...

Lees bericht

Lekkerland ziet mogelijkheden in private- en fancylabels

Groothandel - Lekkerland kiest voor een nieuwe strategie. Niet een strategie van revolutionaire veranderingen, maar van duidelijkheid. De core business blijft liggen bij convenienceproducten, maar mogelijk aangevuld met buitenlandse merken, private en fancy label producten en in-out artikelen, aangeboden op de juiste momenten van het jaar. Daarnaast wordt sterk ingezet op het ontwikkelen van on-the-go foodservice oplossingen, nieuwe winkel- en merkconcepten en slimme logistiek zoals 3-temperaturen distributie. “Binnenkort zijn al...

Lees bericht

Zoetwarenomzet in buitenshuiskanaal licht gedaald

Assortiment – De omzet van snacks en zoetwaren is in het out-of-homekanaal licht gedaald met 0,6 procent tot 963 miljoen euro. De totale markt van snacks & zoetwaren steeg met name door de plus in de verkopen in het retailkanaal nog wel met 0,3% in 2013 tot € 3,631 miljard. Dit meldt het Studiecentrum Snacks & Zoetwaren. De categorie hartige versnaperingen groeide in consumentenwaarde met 2,3%. De andere categorieën bleven min of meer stabiel: suikerwerk -0,2%, chocolade -0,4% en...

Lees bericht

Banken te dominant in mkb

Financiering - De bancaire sector is te dominant in de kredietverstrekking voor het midden- en kleinbedrijf. Werkgeversorganisatie MKB-Nederland pleit daarom voor meer en betere alternatieven. “Ongeveer 80 procent van het Nederlandse bedrijfsleven is voor leningen afhankelijk van banken. Het zou verstandig zijn als er spoedig nieuw aanbod komt”, laat een woordvoerder van de werkgeversorganisatie weten. Het nieuwe aanbod is er wel al in de vorm van crowdfunding en kredietunies, maar de...

Lees bericht

FrieslandCampina Foodservice op internationale koers

Industrie – Meerwaarde bieden aan de lokale klanten, maar ook aan de internationale klanten. Dat is de kern van de aanpak van de nieuwe organisatie van FrieslandCampina, die begin dit jaar van start gegaan. Raymond Noordermeer, business unit director FrieslandCampina Foodservice, geeft in een gesprek met @FoodClicks aan nu “in staat te zijn een stapje verder te denken om zo de extra mile met de klant te kunnen nemen.” De verandering...

Lees bericht

Hutten Catering onderzoekt verhoging voedingswaarden

Catering – Hutten Catering doet samen met de boeren die streekproducten leveren voor het eigen merk De Guijt en het Centrum Landbouw en Milieu onderzoek naar het verhogen van de voedingswaarden. Inmiddels zijn de tomaten, komkommers en champignons al verbeterd. Onderzocht wordt nu of ook de voedingswaarden van appels omhoog kunnen. De cateraar wil met het onderzoek meer duidelijkheid krijgen wat de invloeden zijn van verschillende teeltwijzen. Hutten wil voor haar...

Lees bericht

‘Parkeerkosten? Die betalen wij’

Regelgeving – De torenhoge parkeerkosten in Amsterdam zijn voor klanten tegenwoordig geen belemmering meer om te gaan winkelen. Een deel van de winkeliers daar betaalt namelijk uit eigen zaak de eerste anderhalf uur. De winkelier kan deze uitgave als bedrijfskosten aftrekken van de belasting. “Wij adviseren andere middenstanders in het hele land hetzelfde te doen. Gemeenten blijven de parkeertarieven omhoogstuwen, zodat wij gedwongen worden creatief te zijn om straks niet zonder...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid