Attractiepark De Efteling zet ‘de lekkerste kinderkroket’ op menukaart


Leisure - Attractiepark De Efteling in Kaatsheuvel zet binnenkort ‘de lekkerste kinderkroket’ op de menukaart. De verantwoorde kroket werd bedacht door leerlingen van groep 6 van de Talentencampus in Venlo. ‘De lekkerste kinderkroket’ staat binnenkort op de menukaart van de Efteling. Het is een kroket met tomaat en mozzarella die niet alleen lekker is, maar ook gezonder. Het pretpark, dat jaarlijks ruim vier miljoen bezoekers verwelkomt, vroeg Kokkerelli, de kids university for cooking in Venlo, om een gezondere variant op de bekende rundvleeskroket te ontwikkelen. Kokkerelli schakelde daarbij de hulp in van de leerlingen van groep 6 van de Talentencampus in Venlo. Dit leidde tot een drakenkroket (met sambal) en een snoepkroket, maar drie andere kroketten werden kansrijker geacht en aangeboden aan het kidspanel van De Efteling. De kroket met tomaat en mozzarella viel het beste in de smaak en wordt geproduceerd door snackfabrikant Van Oers uit Boxtel. Bron: De Limburger Leisure - Attractiepark De Efteling in Kaatsheuvel zet binnenkort ‘de lekkerste kinderkroket’ op de menukaart. De verantwoorde kroket werd bedacht door leerlingen van groep 6 van de Talentencampus in Venlo. ‘De lekkerste kinderkroket’ staat binnenkort op de menukaart van de Efteling. Het is een kroket met tomaat en mozzarella die niet alleen lekker is, maar ook gezonder. Het pretpark, dat jaarlijks ruim vier miljoen bezoekers verwelkomt, vroeg Kokkerelli, de kids university for cooking in Venlo, om een gezondere variant op de bekende rundvleeskroket te ontwikkelen. Kokkerelli schakelde daarbij de hulp in van de leerlingen van groep 6 van de Talentencampus in Venlo. Dit leidde tot een drakenkroket (met sambal) en een snoepkroket, maar drie andere kroketten werden kansrijker geacht en aangeboden aan het kidspanel van De Efteling. De kroket met tomaat en mozzarella viel het beste in de smaak en wordt geproduceerd door snackfabrikant Van Oers uit Boxtel. Bron: De Limburger

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Aandeel horeca groot in €3,1 miljard omzet dagattracties

Attractieparken – Nederlandse consumenten gaven de afgelopen drie jaar ruim €3,1 miljard uit bij de grootste attractieparken en dierentuinen. De uitgaven per gezelschap bedragen gemiddeld €81 per bezoek, waarbij horeca een belangrijk aandeel vormt. Dat blijkt uit de nieuwste editie van de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, uitgevoerd door online onderzoeksbureau Multiscope.

Lees bericht

Efteling serveert voortaan uitsluitend vegan poffertjes

Attractiepark – In restaurant 't Poffertje in de Efteling worden sinds kort alleen nog vegan poffertjes geserveerd. Het attractiepark heeft de receptuur aangepast, waardoor het beslag volledig plantaardig is. Volgens een woordvoerder, in een reactie aan pretparkwebsite Looopings, is de wijziging onderdeel van de bredere duurzaamheidsambitie van het park.

Lees bericht

Efteling opent nieuw restaurant in Grand Hotel

Leisure- Het Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus restaurant Brasserie 7. Met circa 300 zitplaatsen binnen en 250 zitplaatsen op het terras wordt het gelijk het grootste restaurant binnen de Wereld van de Efteling. Efteling-bezoekers kunnen hier genieten van klassiekers met een twist van 7 magische ingrediënten.

Lees bericht


Lex Marks volgt Jan Vugts op bij Victoria Trading

Benoeming – Inkooporganisatie Victoria Trading zet een nieuwe stap in haar ontwikkeling met de benoeming van Lex Marks als nieuwe Inkoopdirecteur. Marks, die de afgelopen acht jaar als Inkoopmanager bij de coöperatie werkzaam was, volgt per 1 maart aanstaande Jan Vugts op, die besloten heeft om de fakkel over te dragen.

Lees bericht

De Efteling bekendste attractiepark van Nederland

Onderzoek – De Efteling (95%) heeft de hoogste naamsbekendheid van alle attractieparken, dierentuinen en aquaria. Het attractiepark in Kaatsheuvel wordt door maar liefst 71% van de Nederlanders spontaan genoemd, terwijl de gemiddelde geholpen naamsbekendheid binnen deze sector 55% is. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van online onderzoekbureau Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid