Bobbianne Vlek volgt Jasper Spaargaren op bij Sir Joe


Bobbianne Vlek en Jasper Spaargaren

Benoeming - Bobbianne Vlek wordt de nieuwe Head of Sir Joe. Zij volgt daarmee Jasper Spaargaren op die andere activiteiten op zich gaat nemen. Sir Joe wil verder opschalen en gaat de samenwerking met moederbedrijf Vrumona versterken.

Sir Joe startte begin 2019 als zelfstandige entiteit, gelieerd aan Vrumona, als bedrijf dat onderscheidende en kleinschalige nieuwe frisdranken naar de consument wil brengen. Als start-up kregen veel van deze nieuwe merken een kans door te groeien op de Nederlandse markt, zonder de volumedruk van moederconcern Vrumona.

Jasper Spaargaren en Bobbianne Vlek stonden samen aan de wieg van Sir Joe. Spaargaren: “Ik weet nog goed dat Bobbianne en ik 2,5 jaar geleden begonnen, een kantoorinrichting van marktplaats plukken, letterlijk van pallets tafels maken, zonder team, zonder naam; gewoon beginnen. Ik ben ongelooflijk trots Sir Joe zo door te geven voor de volgende fase. Het tekent Vrumona dat dit soort ondernemende initiatieven de kans krijgen, zodat we nu ook kunnen opschalen.“ Wat Spaargaren gaat doen is nog niet bekend.

Bredere klantenbasis

Opvolger Bobbianne Vlek kent Sir Joe en de producten als geen ander. Zij ziet dat de vraag naar craft sodas blijft groeien. En niet alleen bij de hipster in de randstad. Daarom zet Sir Joe als bedrijf een volgende stap. Vlek: “We willen heel Nederland kennis laten maken met de grote trends in soda’s. Daarom willen we ons portfolio aan een veel bredere klantenbasis aanbieden. Vanuit deze doelstelling gaan we de samenwerking met moederbedrijf Vrumona intensiveren en meer samenwerken.”

Portfolio

Volgens Vlek moet je ‘spannende sodas’ met dezelfde aandacht en kwaliteit kiezen als een selectie speciaal bier of die mooie wijnkaart. “Als expert in de snel veranderende wereld van sodas, halen we de krenten uit de pap die we rechtstreeks naar onze klanten brengen. Sir Joe’s creativiteit gebundeld met de sales expertise en het distributienetwerk van moederbedrijf Vrumona maakt het mogelijk voor ondernemers nu in één keer een mooi frisportfolio neer te zetten voor hun gasten. Dat levert hen, naast een hogere kwaliteit en beleving, ook winst in tijd en geld op.” Het portfolio van Sir Joe bestaat nu uit 5 merken: Double Dutch premium mixers, Butcha kombucha, Russell & Co. lemonades, THIJS sappen en LIMEAU siropen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Unilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen

Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.

Lees bericht

Pepsi komt met blauwe ‘Electric Blue’ cola

Introductie – Pepsi wil de cola-categorie opschudden met de lancering van een gloednieuwe, limited edition blauwe cola: Pepsi Electric. Na de rebranding van het merk eerder dit jaar en voortdurende smaakinnovatie binnen de markt, wil het colamerk met de nieuwe lancering inspelen op de voorkeuren van Generatie Z.

Lees bericht

Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht


Sandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona

Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.

Lees bericht

RIVM ziet suikerinname door frisdranken snel dalen

Onderzoek - De totale suikerinname is in de periode 2019-2021 met 10,2% gedaald; dat is voor het grootste deel dankzij de daling van het suikergehalte in niet-alcoholische dranken. Nederlanders krijgen op die manier steeds minder suiker binnen via non-alcoholische dranken, zo blijkt uit een vorige week gepubliceerde Voedselconsumptiepeiling 2019-2021 (VCP) van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid