Burger King introduceert Plant-based Whopper in Nederland
Formulenieuws - De Plant-based Whopper van Burger King is vanaf vandaag verkrijgbaar in alle restaurants. De plantaardige hamburger is in smaak vergelijkbaar met de bekende Whopper volgens de fastfoodketen en ziet er ook uit als de reguliere hamburger, ook omdat die ‘flame-grilled’ wordt bereid.
De Plant-based variant kent ook dezelfde opbouw als de Whopper met het crispy getoaste broodje, vers gesneden tomaat, sla, (plantaardige) mayonaise, ketchup, augurk en gesneden uien. Het enige verschil zit in het plantaardige. Maar de burger is in smaak net zo sappig en heeft dezelfde bite, aldus de hamburgerketen.
Duurzaam alternatief
Burger King speelt met de introductie van de Plant-based Whopper in op de groeiende consumentenbehoefte naar een duurzaam alternatief voor (rund)vlees. Het past bovendien binnen de strategie van de hamburgerketen om te blijven innoveren en gasten meer keuze te bieden. Esther van de Graaf, Marketing Manager Burger King Nederland: “We hebben een reputatie hoog te houden, dus als we een plantaardig alternatief bieden voor onze iconische Whopper, dan doen we dat pas als we 100% overtuigd zijn dat het in alles, tot in de kleinste plantenvezel, een echte Whopper®is.”
De Vegetarische Slager
Voor de Plant-based Whopper heeft Burger King samengewerkt met De Vegetarische Slager. Zij maken de 100% plantaardige burger op basis van soja, tarwe en kruiden. De filosofie van De Vegetarische Slager is om vleesliefhebbers te laten proeven dat ze helemaal niets hoeven te missen als ze een keer geen dierlijk vlees eten.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
eazie heeft hoogste NPS-score fastfoodketens
Onderzoek – Eazie heeft met +75 de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.
Lees berichtInvesteringsmaatschappij gaat Manneken Pis helpen groeien
Formulenieuws – Investeringsmaatschappij Standard Investment kondigt een investering aan in Manneken Pis. De frietketen is gespecialiseerd in het aanbieden van verse Vlaamse frieten. De samenwerking tussen Standard Investment en Manneken Pis heeft als doel de expansie van frietketen te versnellen door het aantal locaties uit te breiden in de komende jaren. Daarbij wordt vooral gedacht aan drukbezochte locaties in Nederlandse steden....
Lees berichtPlant-based burger bij Duitse Burger King goedkoper dan vleesvariant
Formulenieuws – Een op de vijf verkochte burgers bij Burger King Duitsland is al plant-based, maar nu gaat de fastfoodketen bij onze oosterburen de prijs van de burgers ook nog eens lager maken dan de vleesvariant. Doel van de prijsverlaging is de plantaardige variant voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar maken.
Lees berichtTomra introduceert de ‘slimme prullenbak’ SmartBin
Introductie – Emballagefabrikant Tomra en Tikkie introduceren op de Horecava de SmartBin. Bij deze ‘slimme prullenbak’ kunnen gasten van horeca- en fastfoodketens zelf hun herbruikbare bekers inleveren en het betaalde statiegeld via een Tikkie QR-code direct op hun rekening laten storten.
Lees berichtDe Vegetarische Slager opent grootste plantaardige slagerij
Actie - De Vegetarische Slager heeft op Dierendag de grootste plantaardige slagerij geopend. Het is tevens de 13e verjaardag van het merk. De slagerij, die vijf dagen per week open is, is gevestigd aan de Pannekoekstraat 18A in Rotterdam.
Lees berichtSubway meeste vegan opties van grote fastfood ketens
Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.
Lees bericht