Caroline Baume benoemd als Marketing Director Mondelēz Benelux

Benoeming – Mondelēz International heeft Caroline Baume aangesteld als Marketing Director Benelux. Zij krijgt de verantwoordelijkheid voor merken binnen alle categorieën: Biscuits, Chocolate, Cheese & Grocery.
Baume heeft meer dan 15 jaar ervaring in lokale en internationale marketing bij Mondelēz International. In 2006 begon zij haar carrière bij Mondelēz International binnen de groep in Frankrijk voor verschillende merken in de koffiemarkt (Jacques Vabre en Tassimo in de categorie on-demand koffie). Vervolgens stapte ze over naar de koekjesbranche en beheerde hier de portefeuille van koekjesmerken voor jongvolwassenen. In 2015 nam ze de stap naar het Europese hoofdkantoor van Mondelēz International in Zürich. Hier was ze verantwoordelijk voor de merkstrategie binnen Europa van de koekjesmerken Oreo en Milka.
Diversity & Inclusion
In 2020 voegt ze zich bij het team voor de Benelux, aanvankelijk als Marketing Director voor Bakery Benelux, en later als Marketing Director voor Chocolate, Gum & Candy Benelux. Als lid van het directiecomité is ze verantwoordelijk voor de marketingstrategieën en voor Diversity & Inclusion. In haar nieuwe rol leidt Baume het volledige marketingteam van Mondelez Benelux. In deze positie is ze verantwoordelijk voor alle merken in de categorieën Biscuits, Chocolate en Cheese & Grocery. Samen met haar team streeft ze ernaar om haar merken tegen 2030 twee keer zo snel te laten groeien als het gemiddelde binnen de categorie en om de initiatieven voor maatschappelijk verantwoord ondernemen te versnellen.
Bron: Mondelēz/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Baker & Baker introduceert Côte d’Or muffins & donuts
Introductie - De Europese fabrikant van bakkerijproducten Baker & Baker introduceert muffins en donuts van het merk Côte d'Or. Vanaf september zijn de muffins en donuts in de Benelux verkrijgbaar bij een aantal retailers en foodservicebedrijven.
Lees berichtCoca-Cola en OREO samen in Limited-Edition zero sugar
Introductie – De merken Coca-Cola en OREO hebben de handen ineengeslagen als ‘besties’ om een exclusief product in beperkte oplage te creëren: Coca-Cola OREO zero sugar Limited Edition. De samenwerking draait om het vieren van vriendschap.
Lees berichtMarcin Dobrock nieuwe topman Mondelez Benelux
Benoeming - Mondelēz International benoemt Marcin Dobrock als Vice President & Managing Director van Mondelēz International in de Benelux. Hij volgt in die functie Jan Willem Balk op.
Lees berichtMilka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander
Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.
Lees berichtMondelēz International rondt overname Chipita af
Overname - Mondelēz International laat weten dat het de overname heeft afgerond van Chipita Global S.A., een snelgroeiend bedrijf in Centraal- en Oost-Europa in de categorie croissants en andere ovengebakken producten.
Lees bericht‘Roomijs populairder bij Nederlanders dan softijs’
Onderzoek – Nederlanders zijn gek op ijs, maar sommige ijsvarianten hebben toch de voorkeur. Zo is roomijs (40%) de favoriete ijssoort is, gevolgd door een hoorntje softijs (30%) en op de derde plek sorbetijs (17%). Dit bleek uit onderzoek van maaltijdenplatform Deliveroo onder 1000 Nederlanders.
Lees bericht