Chef-kok Geurds gaat ‘Vuurzee oliebollen’ bakken voor daklozen
Actie – Chef-kok François Geurds en het gastronomische biermerk De Goede & De Stoute slaan de handen ineen. Op 31 december zal de met twee Michelin-sterren bekroonde chef Vuurzee champagne bollen bakken waarbij het Vuurzee champagne bier van De Goede & De Stoute verwerkt wordt in het beslag. De opbrengst van de oliebollen gaat naar het daklozen project van Geurds waar hij jaarlijks diverse acties voor op touw zet.
De opbrengst van de oliebollen gaat naar warme maaltijden voor de daklozen in Rotterdam. Ook worden er een aantal zeer exclusieve gouden champagne bollen gebakken. In elk doosje zitten 5 Champagne Bollen, waarvan één met bladgoud. Een doosje kost 25 euro en met de opbrengst van ieder doosje kan er voor 10 daklozen een maaltijd gekookt worden.
François Geurds zet zich al jaren in voor de daklozen in Rotterdam. Jaarlijks organiseert hij een BBQ en een kerstdiner voor deze groep. Met zijn restaurants en FOODLABS by François Geurds staat hij aan de top van de Nederlandse gastronomie.
De samenwerking met De Goede & De Stoute maak Geurds enethousiast. Vuurzee is van een uitzonderlijke kwaliteit en hoort volgens hem thuis op de gastronomische tafel. Een combinatie van de fruitige smaak van de pinot noir druiven met het champagne gist zorgt voor een fijne mouse wat Vuurzee maakt tot een perfecte begeleider van vele gerechten die bij Geurts op de kaart staan.
De oliebollen zijn online te bestellen via takeaway@fgrestaurant.nl.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
In 150 jarig bestaan heeft Heineken-bier veel namen gehad
Jubileum – Heineken-bier bestaat 150 jaar en heeft in die tijd heel wat namen gekend. Sommige namen waren ontleend aan een commercial, maar ook de creativiteit van de bierfans speelden een rol bij de totstandkoming van de bijnamen. ‘Biertje?, ‘Goudgele Rakker’, ‘Pilske, of ‘Koude Kletser’, zijn enkele van die namen en die komen nu allemaal op de verpakking te staan.
Lees berichtFrançois Geurds kookt voor daklozen als actie tegen voedselverspilling
Actie - Sterrenchef François Geurds Heeft wel een hele bijzondere manier gevonden om voedselverspilling tegen te gaan; hij en zijn team gaan in de Verspillingsweek van 7 tot en met 13 september koken voor de daklozen in Rotterdam.
Lees berichtBiermerk Bud voor vijf seizoenen partner bij FC Utrecht
Sponsoring – Het biermerk Bud heeft zich verbonden aan FC Utrecht. De komende vijf seizoenen zal het internationale biermerk als Official Partner uit de tapkranen van Stadion Galgenwaard stromen.
Lees bericht‘Bij François Geurds is een zeldzaam kopje koffie te drinken’
Koffie - Bij François Geurds en Foodlabs by François Geurds in Rotterdam kun voortaan je een zeldzaam kopje koffie drinken. De beide locaties zijn namelijk voorzien van een TITVS grinder, een 100% handmatig vervaardigde koffiemolen.
Lees berichtLeffe doneert 1.100 Michelin-ster maaltijden aan zorgverleners
Actie – Het biermerk Leffe doneert 1.100 maaltijden van sterrenchefs Hans Van Wolde van Brut 172 en Lionel Rigolet van Comme Chez Soi aan 4 ziekenhuizen in Nederland, België en Frankrijk. Brouwer AB InBev van Leffe wil op die manier de zorgverleners tijdens kerst een hart onder de riem steken.
Lees berichtSterrenchef François Geurds start met afhalen culinaire stamppotten
Initiatief – Corona raakt de horecasector hard en ook sterrenchef François Geurds van FG Restaurant in Rotterdam moet zijn twee Michelinsterren restaurant gesloten houden. Om toch mensen culinair te kunnen laten genieten, is hij nu gestart met het aanbieden van stampotten in ‘Caribische stijl’.
Lees bericht