Druk bezochte Sial Parijs bijna op niveau van 2018
Vakbeurzen – Levensmiddelenvakbeurs Sial Parijs heeft de deuren gesloten met een uiterst positief resultaat, laat de organisatie weten. Met meer dan 7.000 exposanten uit 127 landen en 265.000 bezoekers haalde de editie 2022 bijna het niveau van 2018, de beurs voor de pandemie. Terwijl sommige landen nog wel reisrestricties kennen.
De onlangs gehouden internationale beurs in Villepinte net boven Parijs startte dit maal voor het eerst op zaterdag. Nicolas Trentesaux, Managing Director van het SIAL Network, noemde de beurs een wereldwijde laboratorium van voedselinnovatie in al zijn facetten. “De agrofoodindustrie heeft haar veerkracht getoond en zijn ongelooflijke vermogen om de enorme uitdaging van het voeden van 10 miljard mensen tegen 2050 te omarmen, met oog voor het behoud van de planeet en de ethiek”, aldus Trentesaux.
SIAL Paris is een unieke en complete mix van ervaringen op het gebied van voedsel. Deelnemers zijn grote gerenommeerde bedrijven, maar ook startups. Het aanbod was gebaseerd op premium producten, producten gebaseerd op duurzame productie en meer toegankelijke producten, voor consumenten die zowel plezier willen beleven aan de consumptie, maar ook op zijn gezondheid en op zijn koopkracht willen letten.
Gedurende 5 dagen waren er 120 internationale officiële bezoeken, waaronder 3 Franse ministers. Ook de Nederlandse Ambassadeur in Frankrijk Jan Versteeg bracht een bezoek aan de beurs, en in dit kader werd er op 17 oktober een netwerkreceptie georganiseerd op het Nederlands paviljoen. Voor het eerst was Italië het best vertegenwoordigde land op de SIAL met meer dan 800 exposanten. Ook was er deze editie een aanzienlijke aanwezigheid uit Europese landen en een zeer sterke aanwezigheid van Turkse, Amerikaanse, Koreaanse en Braziliaanse kopers. Zuid-Korea was met 132 merken vertegenwoordigd in het paviljoen. Deelnemers hier werden ondersteund door Koreaanse chef-koks en een gerenommeerde Franse chef-kok, Eric Trochon. Korea won ook een SIAL Innovation Grand Prix in de categorie Salty Grocery: kimchi. Nederland behoorde met ongeveer 180 exposanten, de grootste deelname ooit, tot de internationale toplanden op de beurs.
Bron: Sial/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Eigenaar Jitha van Staveren opent tweede Jitha’s Deli
Formulenieuws – Deze week opende eigenaar Jitha van Staveren officieel de nieuwe Jitha’s Deli in Almere Buiten. Onder de naam Jitha’s Deli is al sinds juli 2021 een shop actief op het tankstation aan de Randweg in Emmeloord, waar ook het hoofdkantoor is gevestigd.
Lees bericht{if '1' == '1'}
Tweede Jitha’s Deli van Van Staveren opent in Almere
Tankshop – De shop van Shell tankstation en laadplein in Almere Buiten Oost aan De Striptekenaar 83 wordt momenteel verbouwd naar een Jitha’s Deli. Op de locatie vestigt zich de tweede Jitha’s Deli van Van Staveren. De locatie in Almere opent de deuren op 8 april 2024.
Lees bericht{if '2' == '1'}
Mirjam Karmiggelt (GS1) wil foodservicesector aan tafel hebben
Achtergrond - Twee op drie Nederlandse MKB-bedrijven zijn onbekend met richtlijn om vanaf 2024 te rapporteren over duurzaamheid, meldde ABNAMRO onlangs. Het gaat bij deze rapportage over de invoering van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), die met ingang van 1 januari 2024 voor zowel grote als beursgenoteerde middelgrote bedrijven verplicht is. Ook voor foodservicebedrijven. De overheid wil met de rapportage het zogenaamde â€...
Lees berichtZuivelmerk Milram betreedt Nederlandse foodservicemarkt
Introductie - DMK Group, één van Europa’s grootste zuivelcoöperaties, betreedt de Nederlandse Foodservicemarkt met het zuivelmerk Milram. De producten van Milram staan in Duitsland bekend om de hun prijs kwaliteit verhouding.
Lees berichtSchouten introduceert plantaardige groentesnacks Groentebite
Introductie – Om kinderen meer groente te laten eten, introduceert het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe de Groentebites. Het gaat om groentesnacks in de vorm van hartjes, rondjes en sterretjes. De producten zijn zowel bestemd voor de retail, out-of-home als de food industrie kanaal.
Lees berichtVan Gelder neemt horecaleverancier Vers Select over
Overname - Van Gelder groente & fruit heeft per 1 oktober de AGF horecagroothandel Vers Select uit Oud-Beijerland overgenomen. De positie van Van Gelder als AGF-groothandel voor de foodservice wordt door de overname aanzienlijk versterkt.
Lees bericht