Duitse Kannelloni to-go concept komt naar Nederland


Horeca – Ze stonden opvallend onopvallend op de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht met een bescheiden, maar smaakvol ingerichte stand: Kannelloni Food Market. Met het nieuwe to-go concept wil het bedrijf, dat onderdeel is van de Duitse Kanne Group, zich onder andere richten op de gezondheidszorgmarkt bijvoorbeeld in ziekenhuizen. Maar het concept heeft ook kracht als stand alone locatie.

De Nederlander Hans Borghuis is aangetrokken om het concept verder te brengen op de Nederlandse markt. De insteek van het concept is eigenlijk heel eenvoudig: eten zoals thuis. Kwaliteit staat voorop bij de Kanne Group en dat is bij Kannelonni Food Market niet anders. Borghuis: “Het concept is ontwikkeld voor het lunchen buiten de deur, maar dan op een manier die mensen kennen van thuis. Dat willen wij op die manier invullen bij ziekenhuizen, maar ook in musea, of op stationslocaties en bedrijven.”

30 jaar horeca ervaring

De Kanne Group is in Duitsland een belangrijke speler met ruim dertig jaar ervaring in de horeca. Het bedrijf heeft een eigen koffiebranderij en verzorgt eten en drinken voor bezoekers, medewerkers en opdrachtgevers bij ziekenhuizen, musea, bedrijven of winkelcentra. Ook op de markt voor vastgoed speelt het bedrijf een rol. Alle benodigde kennis op het gebied van ontwerpen en bouwen heeft het bedrijf binnen de groep. Op die manier kan het bedrijf sleutelklare horecaprojecten opleveren. De presentatie in Utrecht was de eerste stap naar de Nederlandse markt. Borghuis: “Wij zien daar mogelijkheden, omdat de markt hier zich steeds meer kwalitatief ontwikkelt.”

Restaurantkwaliteit

De insteek die het bedrijf kiest voor Kannelloni Food Market is to-go-gerechten aanbieden van restaurantkwaliteit. En dat in een sfeervolle omgeving, met veel aandacht voor service. Belangrijk onderdeel vanuit de Kanne Group is daarom concepten plaatsen volgens de wensen van de klant en locatie. Ook het menu maakt daar onderdeel van uit. Veel van de gerechten en producten hebben een Italiaanse insteek, vandaar ook de naam Kannelloni. Daarom pizza’s en pasta’s, maar ook salades, belegde broodjes en verse soepen. Net als fruitsappen en smoothies. Alles vers bereid in het zicht van de klant. En voor wie meeneemt verpakt in zelf ontwikkelde duurzame verpakkingen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Thuisbezorging in 4 weken tijd met 20% gestegen

Analyse – De horeca is deze zomer minder hard gestegen dan in de zomer van vorig jaar. Anders ligt dat bij thuisbezorging. Dat blijft maar doorstijgen. De afgelopen 4 weken wederom met 20 procent (van 6,5% van de avondmaaltijden thuis naar 7,9%).

Lees bericht



Markies opent sociaal grand café FAIR’S bij ROC van Twente

Catering - Onderwijscateraar Markies Catering en ROC van Twente openen morgen het nieuwe horecaconcept FAIR’s. Het grand café geeft invulling aan Social Return On Investment (SROI) en moet een plek zijn waar participatiemedewerkers re-integreren en waar studenten, docenten en gasten van buiten ROC samenkomen.

Lees bericht




Vermaat verzorgde 11.000 gasten per dag tijdens F1 in Zandvoort

Catering – Nu het geluid van de F1 is verstomd en Zandvoort weer terug is gegeven aan de strandgasten, maakt Vermaat, een van de horecapartners van het driedaagse event de balans op; tijdens het raceweekend heeft het bedrijf in tien lounges zo’n 11.000 gasten per dag verzorgd met eten, drinken en gastvrijheid.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid