Facilicom bezig met nieuw cateringconcept


Joost Smaal

Catering – De Facilicom Group is bezig met het voorbereiden van een vernieuwend concept voor food & beverage-markt. Het bedrijf heeft daarvoor Joost Smaal aangetrokken, die vanaf 1 september als eindverantwoordelijke richting en invulling gaat geven aan de nieuwe divisie.

Catering heeft binnen de Facilicon Group altijd onderdeel uitgemaakt van het dienstenpakket. Onder de naam Prorest werden tal van locaties in Nederland bediend. Dat veranderde toen Facilicom en Albron strategisch gingen samenwerken en de cateringactiviteiten door Albron werden ingevuld. In België is Facilicom evenwel nog altijd actief onder de naam Prorest.

Meer thuis

Facilicom ziet weer mogelijkheden in de cateringsector nu door het coronavirus mensen meer thuis werken en de cateringactiviteiten binnen kantoren gaan veranderen. Het bedrijf wil daarom met een geheel nieuw concept aansluiting zoeken op die veranderende omstandigheden. ‘Daarom willen we ook verder kijken dan de traditionele catering’, zegt vice-CEO Albert van der Meulen van Facilicom Group over de nieuwe route. ‘Het is voor ons een mooie stap in een bijzondere tijd. Eten en drinken blijft altijd belangrijk, zeker in een tijd waarin er steeds meer nadruk komt te liggen op aspecten als gezondheid en vitaliteit. We willen via food met impact een positieve bijdrage leveren aan zowel opdrachtgever als medewerkers.’

Nieuwe visie

Facilicom Group wil begin 2021 het nieuwe concept in de markt introduceren. De komende maanden wordt nader invulling gegeven aan visie, strategie en de naam van het bedrijf. Joost Smaal, die in de foodservicemarkt geen onbekende is en jarenlange ervaring heeft op tal van posities, geeft ook duidelijk aan dat het cateringconcept een nieuw verhaal wordt. ‘Facilicom Group keert niet terug om meer van hetzelfde te bieden, we hebben duidelijk de ambitie om buiten de gebaande paden van de cateringmarkt te gaan treden. We willen bouwen aan een nieuwe wereld van eten en drinken. In het concept dat we gaan ontwikkelen komen de individuele behoeftes van gasten nog meer centraal te staan,’ aldus Smaal.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

YB franchise module op bedrijfslocatie Food&i

Catering - YB gaat met een onbemande module de bedrijfshoreca van Food&i in Rotterdam ondersteunen. YB had al een dergelijke partnership met Autogrill in Brussel. De samenwerking betekent voor YB een verdere uitbreiding van de franchise activiteiten.

Lees bericht


Transparante Food&i toont opdrachtgevers de eigen winst

Catering - Het cateringconcept Food&i startte bij het begin van de coronauitbraak als een nieuwe manier van serviceverlening. Niet alleen flexibel, maar vooral ook inzetbaar op een gezondere en duurzame manier van cateren. Daarnaast ook nog eens heel transparant in alles, omdat de opdrachtgever precies weet wat de cateraar verdient. De eigenaren van Facilicom geloofden erin en durfden het...

Lees bericht




Albron voortaan weer zelfstandig

Catering - Facilicom Group zal het minderheidsbelang dat zij in 2016 nam in Albron overdragen aan Stichting Albron. Daarmee is Albron BV weer voor 100% eigendom van Stichting Albron. Dat melden Facilicom en Albron op hun website. Het nieuws was al eerder deze maand bekend gemaakt, maar nog niet eerder in de media verschenen. Waarom deze stap wordt gezet is onduidelijk, maar...

Lees bericht

Albron gaat met partners circulair horecapaviljoen bouwen

Horeca - Strukton, Ballast Nedam, Facilicom en Albron gaan samen bouwen aan een nieuw horeca- en ontmoetingspaviljoen, genaamd ‘the Green House’. Het nog te bouwen paviljoen opent volgend voorjaar aan de buitenzijde van stationsgebied in Utrecht. Op de locatie naast het Rabobank-gebouw is nu nog niets te zien, maar vanaf september verrijst in drie maanden tijd een herbruikbaar paviljoen. Voorjaar 2018...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid