Grootste Nederlandse vegan event op 6 september in Rotterdam
Vakbeurzen - De NLVegan Fair vindt dit jaar voor de tweede keer plaats en wel op 6 september in de Laurenskerk in Rotterdam. Met ruim 2.000 bezoekers is dit het grootste vegan evenement in Nederland. Het evenement wordt georganiseerd door de Nederlandse Vereniging voor Veganisme (NVV) en is open voor iedereen, van vegans tot flexitariërs.
“De NVV organiseert deze fair omdat de behoefte aan diervriendelijker en duurzamer leven toeneemt,” aldus Danielle Vol-van der Holst, voorzitter van de NVV. “Met de NLVegan Fair laten we zien dat een 100 procent veganistisch evenement heel goed mogelijk is. En vooral ook heel erg leuk is.”
Stands en activiteiten
Bezoekers kunnen tientallen stands ontdekken met plantaardige producten. In food van kaas, gebak en bonbons. Maar ook non-food, zoals kleding, schoenen en lifestyleartikelen. De deelnemers zijn een mix van lokale ondernemers en internationale merken, laat de organisatie weten. Naast shoppen en proeven zijn er diverse activiteiten, zoals kookdemonstraties en een speeddatesessie ‘Meet je NLVegan Fair Maatje'.
De NLVegan Fair biedt ook ruimte aan vier sprekers. Een daarvan is Hille van der Kaa, CEO van Those Vegan Cowboys , een innovatief bedrijf dat werkt aan een wereld zonder dierlijke zuivel. Met behulp van hun roestvrijstalen koe Margaret maken zij kaas - maar dan zonder koe.
Veganisten
Naar schatting noemen zo’n 150.000 mensen in Nederland zichzelf veganist. Daarnaast is er een steeds groter wordende groep die openstaat voor deze levenswijze. Ook kiezen steeds meer mensen ervoor om één of meerdere dagen in de week volledig plantaardig te eten. De NVV is de grootste en oudste ledenvereniging voor veganisme in Nederland en telt meer dan 4.100 leden.
Bron : NVV/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuw platform maakt voortgang eiwittransitie inzichtelijk
Platform - ProVeg Nederland lanceert het nieuwe platform Eiwitstand.nl, dat laat zien welke doelen Nederlandse organisaties hebben gesteld voor de overstap naar een meer plantaardig voedingspatroon en hoe ver zij daarin zijn. Het is voor het eerst dat de eiwittransitie zo uitgebreid en transparant in kaart is gebracht.
Lees berichtHands Off introduceert vier nieuwe plantaardige chocoladerepen
Introductie - Chocolademerk Hands Off breidt zijn assortiment uit met vier nieuwe plantaardige chocoladerepen met zachte vulling. Het merk speelt daarmee in op de groeiende vraag naar duurzame en plantaardige alternatieven.
Lees berichtAnuga breekt records in exposanten en bezoek
Vakbeurzen - De 2025-editie van Anuga heeft geschiedenis geschreven. Met meer dan 8.000 exposanten uit 110 landen en ruim 145.000 bezoekers uit 190 landen vestigde de vakbeurs voor de wereldwijde voedingsmiddelenindustrie nieuwe records. Daarmee groeide het bezoekersaantal met 3,6 procent ten opzichte van de vorige editie.
Lees berichtIKEA viert 40 jaar Zweedse balletjes met introductie falafelballetje
Formulenieuws -IKEA viert de 40ste verjaardag van haar iconische Zweedse balletje met een nieuwe variant: het falafelballetje. De snack, gemaakt van kikkererwten, courgette, ui en kruiden, wordt vanaf deze maand in de restaurants geserveerd met couscous, aioli en citroen.
Lees berichtCas & Kas, GRO en Snackwize bundelen krachten in Snackwise Collective
Samenwerking – Met de opening van een nieuwe snackfabriek in Nieuw-Vennep zetten drie vernieuwende spelers uit de voedingsmiddelenindustrie een opvallende stap richting de toekomst van snackproductie. Cas & Kas, GRO en Snackwize slaan de handen ineen en beginnen onder de naam Snackwise Collective, een samenwerkingsverband dat inzet op smaakvolle én duurzame snacks.
Lees berichtInkoop plantaardig Rewe Group moet naar 60 procent
Buitenland - Rewe Group, het moederbedrijf achter (onder andere) Rewe en Penny – en eigenaar van Lekkerland -, publiceerde onlangs haar eiwitstrategie. Het maakte daarbij ook haar eigen eiwitdoelstelling bekend: het wil in 2035 de inkoop – dus niet de verkoop – van plantaardige producten bij Rewe en Penny Duitsland verhoogd hebben tot 60 procent. Dat meldt het foodvakblad FoodPersonality.
Lees bericht